سامانه بارشی شرق استان اردبیل را دربر می‌گیرد

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه جوی جدید و بارش برف به ویژه در مناطق شرقی این استان هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۷۷۱
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

سامانه بارشی شرق استان اردبیل را دربر می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این اطلاعیه که روز دوشنبه بر اساس هشدار سطح زرد با شماره ۷۳ انتشار یافت، در توصیف پدیده‌های مورد انتظار آمده است: این سامانه بارشی در ساعت‌های پایانی امروز (۹ بهمن) وارد استان شده و عصر چهارشنبه ( ۱۱ بهمن) خارج خواهد شد.

بنابر این اطلاعیه ، وزش موقتی بادهای تند، بارش متناوب برف و رخداد مه در ارتفاعات به ویژه نوار شرقی استان شامل شهرستان نمین و بخش‌های شرقی شهرستان‌های خلخال و گرمی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین کاهش دید افقی و اختلال در حمل‌ و نقل جاده‌ای بر اثر کولاک برف و مه و وقوع بهمن در نقاط مرتفع کوهستانی به دنبال فعالیت این سامانه بارشی در استان اردبیل مورد انتظار است.

بر همین اساس احتیاط در رفت و آمد در جاده‌ها به ویژه گردنه‌های برفگیر شرق استان اردبیل، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات در این اطلاعیه مورد تاکید قرار گرفته است.

در حال حاضر آسمان بیشتر نقاط استان اردبیل صاف تا قسمتی ابری است و دمای هوا برای ساعات پیش رو بین ۲ تا هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات