فرمانده سپاه کربلا :

اجرای ۱۱ هزار ویژه برنامه دهه فجر توسط سپاه کربلا در مازندران

فرمانده سپاه کربلا گفت: ۱۱ هزار و ۶۶۹ برنامه با موضوع چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه‌ فجر با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده‌ای روشن» در استان برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۱۶
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
اجرای ۱۱ هزار ویژه برنامه دهه فجر توسط سپاه کربلا در مازندران

سردار سیاوش مسلمی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت ایام دهه فجر اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۶۶۹ برنامه با موضوع چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه‌ فجر با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده‌ای روشن» در استان برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

وی برگزاری ۴۲۷ یادواره شهدا، اجرای هزار و ۲۷۰  برنامه مسابقات فرهنگی، ورزش و علمی، ۲۵۵ پویش فرهنگی،۵۶۰  تولید فرهنگی و آواهای انقلابی، ۲۵۸ میز خدمت، ۴۵۵ برنامه قرآنی، برپایی نمایشگاه دستادوردهای انقلاب اسلامی، کاروان سیار شورآفرینی در ۵۳ نقطه، ۱۵۶ اردوی جهادی، اجرای ۱۲۹ فرهنگی و پیشرفت و توسعه، اجرای ۲۳۶ سرود پاتوقی، دیدار با ۴۴۰ شهدی انقلاب و ۶۹۸ ایثارگر، تجلیل از ۳۶۰ خانواده شهید، برگزاری ۲۸۵ نقطه موکب، برگزاری مسابقه کتابخوانی ۲ هزار نفری، ۴۰ مدرسه ۴۰ روایت، محافل شعر انقلاب، جشن بزرگ انقلاب در شهرستان‌ها، حضور پرشور در راهپیمایی، برپایی موکب فرهنگی و ایستگاه صلواتی را از مهم‌ترین برنامه‌های ایام دهه فجر است.

فرمانده سپاه کربلا تصریح کرد: از جمله اهداف این برنامه‌ها عینیت‌بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و بزرگداشت ایام دهه فجر و تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اساسی ترویج وحدت ملی با نمایش اتحاد و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است، افزود: دشمن در حال تلاش برای نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب است و باید با بیان پیشرفت‌ها رویکرد دشمن را ناکام بگذاریم.

مسلمی حمایت از حقوق سایر ملت‌ها و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی برای تمام مردم از رویکردهای سپاه و بسیج در دهه فجر است، بیان کرد: با حضور مردم انقلابی شرایط برای مشارکت آگاهانه و حداکثری در انتخابات فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه تحت هیچ شرایطی اجازه طرفداری یا علیه کسی را در انتخابات ندارد، ادامه داد: سیاست ما احترام به رای مردم است.

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه در بخش روشنگری رویکردمان گفتمان امامین انقلاب است، گفت: سپاه خود را تنها برای انقلاب هزینه می‌کند.

این مسئول خواستار تبیین ارزش‌های انقلابی با محتوای روشنگری شد و اظهار کرد: هدف‌مان ترویج هویت ملی با تاکید بر اهمیت انسجام ملی است.

مسلمی تشویق به مشارکت زنان در حوزه اجتماعی، بازآفرینی خدمات بسیج در ۴۵ سال گذشته، تبیین گفتمان در برابر سنایورهای دشمن، مردمی‌سازی برنامه، ایجاد فضای آگاهی افزایی برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات و ترویج نقش اقشار در انقلاب اسلامی از راهبردهای اصلی در اجرای برنامه‌های دهه فجر است.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شکل‌گیری بسیج سازندگی تاکنون ۴ هزار و ۴۵۰ پروژه در حوزه محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی با اعتبار ۲ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۷۹۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۳ هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان در دست اجراست، افزود: یکی از ماموریت‌های مهم بسیج سازندگی از محل تبصره ماده ۱۸ اهدای تسهیلات اشتغال کم‌بهره بوده که تاکنون ۳۴۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده و ۴ هزار و ۹۶۵ به بانک‌ها معرفی شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از شروع کرونا تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۳۷ خدمت با اعتبار هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان از محل خیران، سپاه و بسیج به مردم ارائه شده است.

مسلمی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۲۹ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در حوزه راه روستایی، آبرسانی، احداث مخزن، ایستگاه پمپاژ آب، برق رسانی، ۲۱ پروژه دیوار حفاظتی رودخانه‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، احداث جاده بین مزاع، کمک به مخابرات برای گسترش فیبر نوری، احداث هفت سایت مخابراتی، ساخت پل روستایی، افتتاح ۳۰ خانه محروم  و ساماندهی ۲۵ پروژه قبور شهدا با اعتبار ۵۳۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افتتاح ۷۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه و برپایی ۲۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های مهم بسیج سازندگی در دهه فجر برشمرد و گفت: مجموع پروژه‌های عمرانی، اشتغال‌زایی و ارائه خدمات اجتماعی با اعتبار ۵۷۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها