مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل:

اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی در اردبیل برگزار شد

اردبیل - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: آیین گشایش اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی با حضور قاریان ممتاز همزمان با دهه فجر در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۶۵۶۱
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار بسیج، پروانه رضاقلی‌زاده عصر دوشنبه در آئین گشایش اولین محفل قرآنی کتابخانه‌های عمومی در اردبیل اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه اجتماعی، فرهنگی وظیفه‌ای فراتر از امر اطلاع‌رسانی و آموزش دارند و بر همین مبنا با ایجاد محافل فرهنگی و اجتماعی به دنبال سامان‌دهی مخاطبان و شناسایی قابلیت‌های مخاطبان خود است.

وی افزود: در همین راستا با شروع اولین محفل قرآنی و عترت در این نهاد فرصتی فراهم شده تا در کنار نقش اجتماعی و فرهنگی در ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و قرآن نقش پررنگی ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی علاوه بر امانت کتاب و محلی برای مطالعه به پایگاه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در جامعه تبدیل شده است، گفت: با شروع اولین محفل قرآنی در کتابخانه مرکزی جلسات انس با قرآن کریم به صورت روزانه در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز در همه کتابخانه‌های عمومی محافل قرآنی خواهیم داشت.

رضاقلی‌زاده با اشاره به تأثیرات مثبت قرائت قرآن و اهمیت توجه به این موضوع افزود: بر طبق تأکیدات پیامبر عظیم الشان اسلام در حدیث ثقلین تمسک و توسل به قرآن و اهل بیت از ملزومات رسیدن به آرامش و مانع گمراهی در زندگی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود بر اهتمام هرچه بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان بر ترویج قرآن کریم و نقش مؤثر آن در زندگی و تأثیرات مثبتی که می‌تواند در پیشرفت و تحقق آرمان‌های انسانی داشته باشد تاکید کرد.

ارسال نظرات