عیار نامزدها در محک احزاب اردبیل

در فاصله ۲۲ روز مانده تا روز انتخابات، وارد شور و مشورت با شوراهای مرکزی خود شدند تا افراد کاربلد و با برنامه را در لیست‌ نامزدهای مورد حمایت خود به مردم معرفی کنند.
کد خبر: ۹۵۷۷۰۱۲
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

عیار نامزدها در محک احزاب اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، جلسات معرفی برنامه و ارزیابی نامزدهای مطرح برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از یک ماه قبل در استان اردبیل آغاز شده بود و شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در یک نقطه اردبیل و جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی در نقطه دیگر این شهر جلسات ارزیابی نامزدها را برگزار کردند.

جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل نیز در یکی از مساجد شهر جلساتی با حضور نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار کرد. پیام مهم این فعالیت‌ها و نشست‌های احزاب، ترویج گفتمان و مشارکت مردم در همه پرسی ۱۱ اسفندماه بود، اما در عین حال دبیران و فعالان سیاسی و اجتماعی عضو احزاب سیاسی، با دقت به نحوه سخنرانی، سوابق، برنامه‌ها و ایده‌های نامزدها نمره دادند.

جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در استان اردبیل هم با وجود اینکه فعالیت حزبی آشکار ندارند اما طبق اذعان جواد زنجانی رئیس جبهه اصلاح‌طلبان استان اردبیل، قهر با صندوق در مرام آنها جایگاهی ندارد و به دنبال بهانه‌ای همچون تایید صلاحیت نامزدهای خود برای حضور حداکثری در انتخابات هستند.

این روزها شورای مرکزی احزاب اردبیل وارد شور و مشورت برای انتخاب نامزدهای مدنظر و تهیه و اعلام لیست نهایی خود شده‌اند و البته علاوه بر نمراتی که دبیران و کارشناسان سیاسی و صاحب‌نظران در جلسات ارزیابی به نامزدها داده‌اند، شاخص‌های دیگری همچون سابقه سیاسی و اجتماعی نامزدها برای قرار گرفتن در لیست احزاب به دقت بررسی می‌شود تا لیست نهایی به طور کامل منطبق بر اصول اعلامی و ماهیت احزاب باشد.

به طور معمول پس از پایان جلسات ارزیابی نامزدهای انتخابات، شورای مرکزی احزاب ۲ جلسه برای اعلان لیست برگزار می‌کنند و البته با توجه به تداوم اعلام صلاحیت نامزدهای معترض، شورای مرکزی احزاب اردبیل نیم نگاهی به آخرین اعلام صلاحیت‌ها نیز دارند تا با اهم و مهم کردن و لحاظ آخرین شاخص و ارزیابی‌ها، نامزدهای قطعی را در لیست خود قرار دهند تا در صورت ورود آنها به مجلس، سال‌های بعد از بابت عملکرد آنها پشیمان نشوند.

مردم در انتظار لیست نهایی احزاب هستند

جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی استان اردبیل نخستین جلسه شورای مرکزی خود را برگزار و رئیس این جبهه در این جلسه اظهار کرد: احزاب، پرچمدار فعالیت‌های سیاسی برای مشارکت مردم در انتخابات هستند و مردم در انتظار اعلان لیست نهایی احزاب به سر می‌برند.

حبیب کوهی صندوق آرا را نقطه مشترک احزاب و مردم دانست و گفت: نامزدها با هزاران امید به جلسات احزاب وارد می‌شوند و ما وظیفه داریم ارزیابی‌ها را با بی‌طرفی کامل و رعایت عدالت انجام دهیم تا حق کسی ضایع نشود و از این منظر، مسئولیت سنگینی بر عهده احزاب است.

وی ابراز امیدواری کرد با اعلام آخرین تایید صلاحیت‌ها، افرادی وارد گردونه انتخابات شوند که به پرشور شدن هرچه بیشتر انتخابات دامن بزنند و از ناحیه احزاب اردبیل نیز لیستی به مردم ارائه شود که تا حدودی از تکراری بودن نامزدها اجتناب شود و چهره‌هایی معرفی شوند که دارای برنامه و ایده‌های گره‌گشا باشند.

این فعال اصولگرا در خصوص فعالیت اعضا در احزاب جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: تا بحال کسی را برای پر کردن صندلی نشست‌های این جبهه و احزاب آن دعوت نکرده‌ایم بلکه دبیران، فعالان و کارشناسان سیاسی بر اساس سابقه و علاقه‌مندی خود وارد این جریان و نشست‌ها می‌شوند.

به گفته او ، ۸۰ درصد فعالان سال‌های قبل در احزاب، امروز مسئولیت‌ها و مناصب مختلف را بر عهده دارند و تربیت نیروی کارآمد و توانمند از رسالت‌های احزاب است و کسی نمی‌تواند ادعا کند در قبال فعالیت سیاسی در احزاب، در استان اردبیل دچار آسیب و خسران شده است اما به طور معمول، رئیس جبهه یا حزب ممکن است حرف‌هایی بشنود و رنج‌هایی متحمل شود و این برای هر مدیری طبیعی است.

عیار نامزدها در محک احزاب اردبیل جلسه شورای مرکزی جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی استان اردبیل

احزاب، بودجه تعریف شده ندارند

کوهی در پاسخ به سئوالی درخصوص اخذ وجه از نامزدها در جلسات احزاب که در شبکه های مجازی مطرح می‌شود، تصریح کرد: احزاب، بودجه تعریف شده ندارند و برگزاری جلسات معرفی و تبیین برنامه‌ها و سوابق نامزدها هزینه‌هایی دارد و به طور کلی احزاب، مجبور به پرداخت اجاره بهای مکان فعالیت، مخارج پذیرایی و احیانا اسکان میهمانان دعوت شده هستند.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی ادامه داد: بنابراین دریافت بخشی از هزینه‌ها از نامزدها مبنای قانونی و دستورالعمل دارد و البته اجباری برای حضور نامزدها در جلسات و پرداخت وجه به احزاب وجود ندارد و آنها به علت برخورداری از مزایای سخنرانی و تبیین برنامه یا عملکرد در جلسات احزاب و بهره‌برداری تبلیغاتی و تبیینی که از این نشست‌ها دارند، خودشان طبق مقررات به پرداخت بخشی از هزینه‌ها تمایل دارند.

توحید مجیدی ، دبیر حزب ایران زمین جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی استان اردبیل هم در این جلسه به انتظار مردم برای انتشار سه لیست از نامزدهای مورد حمایت از شورای ائتلاف نیروهای انقلابی، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی و جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل اشاره کرد.

به گفته او ، احزاب زیر مجموعه جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی از برخی نامزدهای لیست دوره قبل خود راضی و از برخی دیگر ناراضی هستند و این بار با وسواس و دقت نظر بیشتر تلاش می‌کنند، افرادی را در لیست نهایی خود معرفی کنند، که با برنامه‌های مطالعه شده، گرهی از مشکلات مردم بگشایند.

پیمان آریا مهر ، از دیگر دبیران احزاب جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اجتماعی استان اردبیل هم فعالیت هر فردی در هر حوزه و عرصه‌ای برای مشارکت مردم در انتخابات را مهم ارزیابی کرد و گفت: از فعالیت هرکسی که به مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم دامن بزند استقبال می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در سراسر کشور در ۱۱ اسفندماه برگزار خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و پنج حوزه انتخابیه، هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

ارسال نظرات