قائم مقام کمیته امداد:

توجه به توانمند سازی ذهنی مدد جویان در اولویت است

زنجان-قائم مقام کمیته امداد گفت: باید در کنار کمکهای مادی به موضوعات فکری و ذهنی افراد توجه شود زیرا عدم توجه باعث می‌شود توانمندسازی شکل نگیرد و تمام اقدامات از بین برود و لذا خدمات معنوی و مشاوره ای در اولویت کمیته امداد قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۲۲
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

توجه به توانمند سازی ذهنی مدد جویان در اولویت است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ جعفر صباغیان درمراسم افتتاح کلینیک رز با تبریک دهه فجر با اشاره به اینکه مشاوره با روح و روان افراد ارتباط دارد اظهار داشت: در دنیای امروز در بیشتر مراحل زندگی همه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند.


وی افزود: در همین راستا مجموعه مشاوره در کمیته امداد یکی از موضوعات مورد تاکید هیات امنا بوده و در اساسنامه این نهاد هم درج شده است و در بحث شکوفایی استعداد‌های کمیته امداد ۱۷ برنامه با ۱۲۰ خدمت در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود.

صباغیان با بیان اینکه در کمیته امداد خدمات فراوانی ارائه می‌شود، اما باید در کنار کمک‌های مادی باید به فرهنگ نیز توجه شود گفت: اگر به موضوعات فکری و ذهنی افراد توجه نداشته باشیم؛ توانمندسازی نیز شکل نخواهد گرفت و تمام اقدامات از بین می‌رود و لذا خدمات معنوی و مشاوره‌ای در اولویت کمیته امداد قرار دارد.

وی افزود: چه بسا افرادی هستند که خانواده متمکن و شغل مناسبی دارند، ولی گا‌ها به علت گرفتاری به آسیب‌های اجتماعی همه چیز خود را از دست می‌دهند که در این موارد لازم است مشاوری کنار این گونه افراد برای راهنمایی باشد.

قائم مقام کمیته امدادگفت: خدمات کمیته امداد فقط اشتغال و مسکن و.. نیست؛ بلکه مباحث فرهنگی نیز در اولویت ارائه خدمات قرار دارد.

وی توجه به فقر معنوی افراد را ضروری و از آن به عنوان یکی برنامه‌های کمیته یاد کرد و گفت: شناسایی و شکوفایی استعداد‌های افراد از جمله فعالیت‌هایی است که در حوزه مشاوره باید مورد توجه قرار گیرد.

صباغیان خاطرنشان کرد: موضوع روانشناسی از برنامه‌هایی بوده که در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به آن شده و کمیته امداد نیز وظیفه دارد به جامعه هدف خود با توجه به حساسیت‌های موجود در این زمینه خدمات رسانی کند.

صباغیان ابراز کرد: موسسه رز می‌تواند در اقدامات پیشگیرانه فعال باشد و قبل از آن که فردی به معضلی دچار شود مشکل را حل کند.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات