خبرهای داغ:

گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم تقوی نژاد در سالروز شهادتش

به مناسبت دهه فجر و به همت حوزه مقاومت حضرت زینب (س) یادواره خانگی شهداء برگزار شد و بسیجیان علاوه بر دیدار با خانواده شهید فخرالدین تقوی نژاد با برگزاری مراسمی یاد و خاطره این شهید بزرگوار را زنده نگه داشتند.
کد خبر: ۹۵۷۷۴۴۴
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در سالروز شهادت شیرمرد کوه‌چناری عملیات آزادسازی شهر نبل و الزهرا(س)، آن را بیشتر بشناسیم: شهید سیدفخرالدین تقوی‌نژاد، اولین شهید مدافع حرم شهرستان کوه‌چنار است که در ۱۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ در عملیات آزادسازی شهر نبل و الزهرا(س) به شهادت رسید.

شهید سید فخرالدین تقوی‌نژاد در شهریور سال ۱۳۶۳ در یک خانواده مذهبی از سادات امامزاده علی(ع) چشم به جهان گشود. پس از گذراندن ایام تحصیل، به انجام کارهای فنی مشغول شد و با پایان دوران خدمت سربازی، در تیپ تکاور امام سجاد(ع) کازرون به صورت پیمانی به خدمت مشغول شد؛ اما بعد از مدتی انصراف داد تا اینکه در سال ۱۳۹۴ برای رفتن به سوریه و دفاع از حرمین، اعلام آمادگی کرد.

پس از اتمام دوره آموزش، برای اعزام سر از پا نمی‌شناخت و تصمیم نهایی خود را با عزمی راسخ و استوار گرفت.

پس از اتمام دوره آموزشی، به همه دوستان، آشنایان و خویشان سرکشی کرد و از آن‌ها حلالیت طلبید و سرانجام در روز ۱۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ مانند کبوتری سبک بال و عاشقانه در دفاع از حریم حضرت زینب(س) و در عملیات آزادسازی شهر نبل و الزهرا(س)، به مقام والای شهادت نائل آمد و به آرزوی دیرینه خویش رسید.

نحوی شهادت سید فخر الدین تقوی نژاد از زبان همرزمانش

با شهادت تعدادی از رزمندگان تیپ تکاور امام سجاد(ع) در منطقه رتیان، گردان دیگری نیز برای تثبیت خط به منطقه اعزام شدند و شهید سیدفخرالدین تیربارچی گردان امام صادق(ع) بود. درگیری شدیدی با نیروهای تکفیری رخ میدهد.

در آن عملیات نیروها باید عرض جاده را طی می‌کردند تا از تیررس دشمن در امان بمانند؛ اما جاده در زیر تیر مستقیم دشمن بود و چند تیربارچی دشمن مرتب به سمت جاده تیراندازی می‌کردند که رزمندگان نتوانند خود را به جای امن برساند.

با توجه به لزوم تصمیم گیری سریع چند رزمنده با از خودگذشتگی فراوان، دشمن را متوجه خود می‌کردند تا بقیه نیروهای گردان جان سالم به در ببرند که یکی از آن چند نفر، شهید سید فخرالدین تقوی‌نژاد بود که با آن جگر شیری که داشت و با رشادت‌های تمام می‌جنگید، در حالی که می‌دانست سالم بازنمی‌گردد، یا شهید می‌شود یا زخمی و یا اسیر می شود اما او با چهره شاداب و در حالی که لبخند همیشگی‌اش را به لب داشت به جلو رفت و با تیراندازی به سمت دشمن نظر آن‌ها را به خودش جلب می‌کرد تا اینکه رزمندگان موفق به عقب گرد شدند.

روز جمعه، ساعت ۲ بعد از ظهر بود. هنوز مدتی از شهادت یکی از رزمندگان به نام شهید محمد مسرور نگذشته بود که سید فخرالدین گفت: شما به عقب برگردید، من خودم محمد مسرور را به عقب می‌آورم و سید فخرالدین با شجاعت تمام و زیر آن همه باران گلوله و خمپاره در حال تلاش و مبارزه بود.

متاسفانه تک تیرانداز دشمن از راه رسید و این سید بزرگوار را زیر نظر گرفت و با یک تیر او را به شهادت رساند. سید فخرالدین موقع تیر خوردن از جا بلند شد و فقط ذکر یا حسین(ع) را بر زبان آورد.‌ ‌

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار