رئیس ستاد انتخابات استان زنجان خبر داد

پیش بینی ۷۷۲ شعبه اخذ رای در زنجان/رقابت دو کاندید در زنجان برای مجلس خبرگان رهبری

زنجان-رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت:۷۷۲ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده که ۴۵۷ شعبه ثابت و ۳۱۹ شعبه سیار خواهد بود‌ با این وجود در یک هزار و ۴۳۸ نقطه رای‌گیری انجام خواهند شد.
کد خبر: ۹۵۷۸۰۶۱
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

پیش بینی ۷۷۲ شعبه اخذ رای در زنجان/رقابت دو کاندید در زنجان برای مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ابوالفضل رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و چهل  و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد :امیدواریم مردم بابصیرت استان  در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه دیگری بیافرینند چرا که این جشن مظهر اقتدار ملی و همدلی ملت ایران بوده و باردیگر عظمت ایران اسلامی به جهانیان ثابت شود.

 

وی بااشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری تصریح کرد: روزگذشته نتایح بررسی صلاحیت و رسیدگی به اعتراضات داوطلبینی که رد صلاحیت شده بودند، توسط شورای نگهبان ابلاغ و از طریق فرمانداری ها به داوطلبان اطلاع داده شد.

 

رفیعی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس خبرگان یک داوطلب تایید صلاحیت و یک نفر انتقالی از قم به زنجان انجام شد ،افزود:انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور دو کاندید  برگزار می شود.

 

 این مسئول با بیان اینکه تبلیغات داوطلبین مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز آغاز و  تا ۸ صبح ۱۰ اسفند ماه سال جاری تا یک روز قبل از رای گیری ادامه خواهد داشت،گفت:همچنین امکان تغییر حوزه تا ۲۲ بهمن وجود دارد.

 

رفیعی با تاکید بر اینکه در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۶۷ نفر در حوزه های چهارگانه استان زنجان تایید صلاحیت شدند،خاطرنشان کرد:از این تعداد ۲۳۹ نفر را آقایان و ۲۸ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

 

وی ادامه داد:از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۵۲ نفر ،ابهر-خرمدره-سلطانیه ۴۲ نفر،ماهنشان-ایجرود ۴۶ نفر و از حوزه انتخابیه خدابنده ۲۷ نفر تایید صلاحیت شده اند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تصریح کرد:به عبارت دیگر در استان زنجان ۷۶ نفر در هرکرسی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

رفیعی اذعان کرد:میزان تایید صلاحیت شدگان از حوزه های انتخابیه استان زنجان نسبت به دوره یازدهم ۵۱ درصد بود که نسبت به سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

 

وی افزود:میانگین رقابت برای پنج کرسی استان ۵۳.۴ درصد است

 

رئیس ستاد نتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه از تعادادثبت نام کنندگان اولیه ۶نفر به دلیل انصراف، ۸ نفر عدم وجود شرایط ، ۶۴ نفر عدم تایید و ۱۱ نفر عدم احراز ای رقابت حذف شدند،خاطرنشان کرد:تبلیغات داوطلبین از ۳ اسفند ماه آغاز وتا صبح روز دهم اسفند ماه ادامه دارد.

 

رفیعی بیان کرد:امکان انصراف نامزدها و داوطلبان تا ۷۲ ساعت قبل از روز رای امکانپذیر است و همچنین اکمان ت۵ییر حوزه انتخابیه نیز تا ۲۵ بهمن ماه مقدور است.

 

وی با بیان اینکه تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی مشخص شده و دارای دستورالعمل مشخصی است،گفت:هرکاندید یک ستاد مرکزی خواهد داشت و همه تبلیغات بابد در چارچوب و موعد قانونی انجام شود.

 

وی با اشاره به تبلیغات در فضای مجازی، گفت: در طول دامنه‌های فارسی باید این تبلیغات انجام شود.

 

وی گفت: در استان صدا و سیما ۴ کانال ایجاد کرده و از داوطلبان برای ارائه برنامه تلوزیونی فراخوان داده شد و طبق آمار در اختیار، تا به امروز برای تولید برنامه تلوزیونی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۴۹ نفر، حوزه انتخابیه ابهر خرمدره سلطانیه ۱۲ نفر، حوزه انتخابیه خدابنده ۱۸ نفر و حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۱۴ نفر در مجموع ۹۳ نفر برنامه خود را قطعی کرده‌اند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان بیان کرد: در بحث صدا و سیما امکان مناظره بین نامزدها فراهم شده است به طوری که ۳۵ نفر از حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۷ نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه، ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه خدابنده و ۱۱ نفر از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود جمعا با ۶۷ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه برای استفاده از امکانات دستگاه‌ها که طبق قانون می‌توانند در اختیار کاندیداها قرار دهند لیست تهیه شده، یادآور شد: هزینه‌های مختصری در بحث سالن‌های همایش و آمفی‌تئاتر که ظرفیت بالای ۱۰۰ نفر داشتند از کاندیداها دریافت خواهد شد.

 

رفیعی گفت: این مکان‌ها از ۱۹ بهمن در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و حدود ۶۰ محل تعیین و تکلیف شده است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، گفت: ۷۷۲ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده که ۴۵۷ شعبه ثابت و ۳۱۹ شعبه سیار خواهد بود‌ با این وجود در یک هزار و ۴۳۸ نقطه رای‌گیری انجام خواهند شد.

 

رفیعی با تاکید بر اینکه تمرکز ما  برگزاری پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات با سلامت و منیت کامل است،یادآور شد:همچنین همواره تاکید بر بی طرفی و حفظ استقلال داشته ایم و رای تک تک مردم نزد ما امانت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار