خبرهای داغ:

تعیین ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت فرودگاه جدید اهواز

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان گفت : ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت و جایگزینی فرودگاه جدید اهواز در خارج از محدوده شهرستان تعیین شده است.
کد خبر: ۹۵۷۸۹۲۸
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان،مهدی رزاز با اشاره به اینکه روزانه پنج هزار مسافر از طریق این فرودگاه تردد دارند گفت: میزان پرواز از فرودگاه اهواز طی سال جاری ۱۱ درصد رشد داشته است.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، تعداد پرواز‌ها از فرودگاه اهواز افزایش یافته و پرواز‌های خارجی به کشور‌های ترکیه، دبی، کویت و عمان از این فرودگاه برقرار است.

وی ادامه داد: با نصب دستگاه ILS توسط فرودگاه ایران در اهواز، میزان دید در شرایط بدی آب و هوا تا ۸۰۰ متر افزایش یافت و دستگاه قبلی به دلیل فرسوده بودن از سیستم خارج شد.

رزاز اظهار کرد: ششم اسفند ماه امسال، ترمینال خروج پرواز‌های داخلی در این فرودگاه به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان ادامه داد: با این اقدام بار ترافیک و حجم مسافر در فرودگاه اهواز شکسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال قیمت بلیط پرواز‌های فرودگاه افزایش نیافته بیان کرد: نظارت بر قیمت بلیط پرواز‌ها از سوی سازمان هواپیمایی کشور انجام می‌شود و کمیته‌ای در این خصوص در مرکز تشکیل شده است.

رزاز گفت: فرودگاه اهواز در صورت مشاهده تخلف، وظیفه ارسال گزارش به تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی کشور را دارد.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت و جایگزینی فرودگاه جدید اهواز در خارج از محدوده شهرستان تعیین شده است.

وی تصریح کرد: البته این طرح، یک فرآیند سخت و مشکل است و تملک اراضی در این محدوده یکی از اقدامات بسیار دشوار در این خصوص است.

رزاز اظهار کرد: فرودگاه اهواز در حال حاضر در وسط شهر اهواز قرار دارد و ضروری است برای رفاه حال مردم، هرچه سریع‌تر، این جایه جایی انجام شود.

وی ادامه داد: صادرات از فرودگاه اهواز در حال انجام است، اما متاسفانه یکی از مشکلات در این بخش، نبود ترمینال خاص حوزه صادرات در این فرودگاه است.

رزاز تاکید کرد: ضروری است بخش خصوصی، ترمینال خاص صادرات را در این فرودگاه ایجاد کند تا صادرات در شرایط بهتری انجام شود.

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان با بیان اینکه بیشتر میوه، تره‌بار و آبزیان از طریق این فرودگاه صادر می‌شود افزود: صادرات این کالا توسط هواپیما‌های مسافربری در حال انجام است البته برای حوزه صادرات باید از هواپیما‌های باربری استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار