خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

همه ما موظف هستیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: همه ما موظف هستیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم و نیاز است بیشتر به قرآن پناه ببریم.
کد خبر: ۹۵۸۰۰۰۱
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
همه ما موظف هستیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امشب در مراسم اختتامیه محافل قرآن عترت و انقلاب استان همدان، با بیان اینکه ماه شعبان، ماه پیامبر گرامی اسلام است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم از لحظه لحظه‌های این ماه پر برکت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماجرای اصحاب کهف تنها یک داستان و قصه نیست و امروز نیز می‌توانیم جز اصحاب کهف باشیم، گفت: پناه آوردن به کهف چند ثمره داشت از جمله اینکه رحمت الهی تمام وجود انسان را می‌گیرد و اینکه انسان را از فضای ظلمانی و تاریکی که قرار دارد، خارج می‌کند و کارهایش آسان می‌شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه انسانی که جز اصحاب کهف می‌شود، هم رحمت الهی شامل او خواهد هم کارهایش آسان می‌شود، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) دو کهف و پناه را برای ما معرفی کرد تا اگر در فضای تاریک قرار گرفتیم با پناه بردن به آن‌ها از دین خود حفاظت کنیم.

وی افزود: کهف امروز برای بشر، اهل بیت(ع) و قرآن است و به میزانی که به آنها پناه ببریم در مصونیت قرار داریم و هر چه از این پناهگاه خارج شویم، از رحمت الهی دور خواهیم شد، البته شاید خارج از آن احساس امنیتی نیز داشته باشیم اما این احساس امنیتی کاذب است.

شعبانی با بیان اینکه شاید دسترسی به امام زمان(عج) برای همه مقدور نباشد، اما قرآن در دست همه ماست، اظهار کرد: متاسفانه باید گفت قرآن دچار مهجوریت شده، تا جایی که اگر در خیابان صدای قرآن بشنویم، گمان می‌کنیم کسی از دنیا رفته است.

وی تصریح کرد: همه ما موظف هستیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم و نیاز است بیشتر به قرآن پناه ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه انتظار است که این مجالس پر شورتر برگزار شود، خاطرنشان کرد: کسی که نسبت به قرآن بی‌توجهی می‌کند و باعث شده تا قرآن دچار مهجوریت شود، نسبت به امام زمان(عج) نیز همین رفتار را خواهد داشت، به بیان دیگر جامعه بی‌توجه به قرآن، بی‌توجه به اهل بیت(ع) می‌شود.

وی خواستار برگزاری مجالس خانگی قرآنی شد و گفت: در کنار مراسم‌هایی که برگزار می‌کنیم خوب است مجالس ختم قرآن نیز در منازل برگزار کنیم و بدانیم در روایتی از پیامبر(ص) آمده است خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود مثل ستاره در آسمان‌ها می‌درخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات