افتتاحیه طرح کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری

همزمان با سراسر کشور و آیین افتتاحیه 14 طرح اجرایی گروه اقتصاد مردمی ، بهره برداری از 11 هکتار اراضی کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری با هدف افزایش بهره وری، آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۳۵۲
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  سردار علی افضلی جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: در راستای تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی، بحمدالله گروه اقتصاد مقاومتی ذیل بنیاد تعاوت بسیج فعالیت خودش را قریب به مدت یک سال و نیم پیش از دیماه 1401 ، با فعال کردن چهار شرکت برجسته و مهم شروع کرده است.

سردار افضلی، با اشاره به اجرای طرحی با عنوان "از مردم، برای مردم"  افزود: حدود 10 مؤسسه و شرکت مختلف  در استان چهارمحال و بختیاری این فعالیت ها را دنبال می کنند؛ که مهم ترین آنها شرکت های رشد پایدار ایرانیان، شرکت کرانه نیلگون افق، شرکت یاس نوین پارسه و شرکت بین المللی نصر می باشند.

وی ادامه داد: این شرکت ها در راستای اقدامات بهره برداری و افزایش بهره وری در زمینه های زارعت، باغبانی، دامپروری و رفع گلوگاه های موجود، تشویق و ترغیب مردم برای حضور در این عرصه ها با هدف اعتماد به مردم و بکارگیری مردم  تحت عنوان طرحی با نام "از مردم، برای مردم" فعالیت می کنند.

سردار افضلی خاطرنشان کرد: این شرکت ها و مؤسسات در زمینه آموزش مردم، ارائه مشاوره توسط کارشناسان در راستای افزایش بهره وری کمک می کنند.

رامین طباطبایی قائم مقام شرکت کرانه نیلگون افق نیز در حاشیه این جلسه گفت: گروه اقتصاد مردمی ذیل بنیاد تعاون بسیج با هدف رفع گلوگاهی و افزایش بهره وری و پایدار سازی مشاغل در حوزه های کشاورزی، زراعی، باغی، دامی و شیلات از سال 1401 شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در استان چهارمحال و بختیاری منطقه وردنجان مزرعه 11 هکتاری فعالیت خودش را شروع کرده برای اینکه در این مزرعه الگوسازی شود و در نهایت بتوانیم این الگوها را بین کشاورزان منطقه انتشار دهیم.

طباطبایی ادامه داد: هر کشاورز می تواند با مراجعه به پایگاه اینترنتی گروه اقتصاد مردمی (www.kikparseh.com) با توجه به امکاناتی که خودش دارد، نیازهایی که برای بهتر شدن مشاغل خودشان و بهتر شدن بهره وری زمین زراعی خویش شناسایی کنند و از  کارشناسان شرکت، برای بازدید از زمین معرفی شده درخواست کنند تا برای رفع نیازهای آنها اقدام شود.

گفتنی است؛ در این روز با فرمان سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، 14 طرح در استان های مختلف به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است؛ راه اندازی مزارع الگو با هدف افزایش بهره وری، ارائه عملی مدل های مشارکت در سرمایه گذاری برای توسعه مزارع نمونه و مجهز به سیستم های انتقال و توزیع آب، ارائه مدل فعالسازی چندین هزار هکتار از اراضی مردمی واقع در نقاط محروم و دور از دسترس استان از اهداف اجرای این طرح می باشد که با افتتاح کاشت در 11 هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری شروع شده است.

ارسال نظرات