افتتاح گاوداری صنعتی شیری ۵۰۰ راسی در بخش ممقان شهرستان آذرشهر

تبریز- گاوداری صنعتی شیری ۵۰۰ راسی در بخش ممقان شهرستان آذرشهر با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۴۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، گاوداری صنعتی شیری ۵۰۰ راس مولد پتروماد کیمیا در بخش ممقان شهرستان آذرشهر با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان آذرشهر، امام جمعه ممقان و جمع دیگری از مسئولین محلی مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این مجموعه آن را اقدامی مبارک در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استفاده بهینه از منابع موجود دانست و گفت: با ابلاغ دستورالعمل جدید صدور پروانه مشكل واحد فوق برطرف شد لذا از سرمایه گذار محترم نهایت تشکر را دارم و امیدوارم نسبت به تکمیل زنجیره اقدام نمایند.

اکبر فتحی ادامه داد: بنا به منویات مقام معظم رهبری در سال مهار تورم و رشد تولید و به دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی، احیاء و راه اندازی طرح های راکد جزء اولویت های جهاد کشاورزی بوده و برهمین اساس طرح راکد مرغ تخم گذار به ظرفیت ۴۹ هزار قطعه به واحد گاوداری شیری به ظرفیت  ۵۰۰ راس مولد تغيير كاربری و فعال شد.

حجت الاسلام والمسلمین بلال انصاری امام جمعه ممقان نیز با تبریک ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) گفت: افتتاح این واحد بیانگر ظرفیت منطقه در حوزه پرورش دام بوده و حمایت بیش از پیش از این صنعت ضروری است.

شمسعلی محمودیان فرماندار و رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آذرشهر نیز با اشاره اجمالی به سیاست های دولت مردمی سیزدهم در حمایت از فعالان عرصه تولید بالاخص کشاورزی و دامپروری، از تولیدگران به عنوان جهادگر نام برد و گفت: احیاء و راه اندازی واحدهای راکد از اولویت ها بوده و بر همین اساس طرح راکد مرغ تخم گذار به واحد گاوداری شیری تغییر کاربری داد و فعال شد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آذرشهر نیز به ارائه گزارش اجمالی طرح پرداخت وگفت: این واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت ۴۹هزار قطعه که راکد و غیرفعال بود به همت و عزم راسخ مدیریت آن، به واحد گاوداری شیری ۵۰۰ راس مولد تبدیل شد.

حسن علیوند با بیان اینکه گاوداری صنعتی شیری پتروماد كيميا ممقان با ظرفیت تولید سالانه۳۸۰۰ تن شیر خام ، ۳۵۰ تن گوشت قرمز  و با سرمایه یک هزار میلیارد ریال و سرمایه در گردش ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است افزود: ظرفيت كل گاوداری ۱۰۰۰ راس می باشد که ظرفیت مولد ۵۰۰ راس و  ظرفیت پرواری ۵۰۰ راس دارد.

شهریار محمدزاده مدیر گاوداری صنعتی شیری مولد پتروماد کیمیا نیز ضمن خیرمقدم گویی، از همراهی و همکاری شایسته مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر در فعال سازی این واحد قدردانی کرد.

در پایان این مراسم که پورباقر بخشدار، نجمی شهردار، حسین بابایی رئیس و اعضای شورای اسلامی ممقان، جمعی از مسئولین و کشاورزان شهرستان آذرشهر و بخش ممقان نیز حضور داشتند، از همت والا و خدمات جهادی علی وند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار