دیدار جمعی از مدیران مسئول منتخب و فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: دولت وظیفه زمینه سازی، بسترسازی و حمایت از فرهنگ را دارد، البته کار فرهنگی، لذتبخش و سخت است، بنده نیز محصول پایگاه‌ها و کانون‌های مساجد هستم.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۶۳
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مالک رحمتی در دیدار جمعی از مدیران مسئول منتخب و فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، با بیان اینکه تا جایی که در اختیار و توان استانداری است در خدمت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم، افزود: ماحصل کار فرهنگی، تربیت نیروی انسانی است اگر خروجی کانون‌ها، نیروی انسانی کارآمد، متخصص و دغدغه مند باشد، این کانون‌ها به هدف خود رسیده‌اند.

وی با اشاره به رسالت مهم کانون‌های مساجد در راستای مرکزی برای تربیت نیروی انسانی دغدغه مند، انقلابی، جهادی و ولایی، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد غفلت توجه به بانوان هستیم اکنون نیمی از ترکیب جمعیتی استان بانوان هستند بر این اساس کانون‌های فرهنگی و مساجد باید توجه ویژه به بانوان و دختران داشته باشند، حوزه‌ای که دشمن به عنوان نقطه ضعف بر روی آن دست گذاشته است.

رحمتی با اشاره به لزوم توجه به بخش هنر در کانون‌های مساجد، گفت: اثربخش ترین عامل تاثیرگذار بر جوانان، هنر است و کانون‌ها باید در اجرا و عمل به هنر و ابزارهای جدید آن در جامعه توجه کنند چون ارزش ۲ ساعت سخنرانی حتی به اندازه یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای هم نیست. 

مدیر ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي، در سخنانی مسجد محوری، مردم محوری و تلاش برای تحقق عدالت فرهنگی در مناطق محروم و کم برخوردار را از اولویت های سه گانه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برشمرد و افزود: نهضت بازگشت به مسجد در سایه مردمی سازی فعالیت های فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

دیدار جمعی از مدیران مسئول منتخب و فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

مرتضی شفیعی ادامه داد: با هدف تحقق عدالت فرهنگی تاسیس و راه اندازی 31 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد مناطق محروم، مرزی و روستایی و تاسیس و راه اندازی 72 باب کانون تخصصی خواهران در سالجاری انجام گرفته که در حال حاضر تعداد کانون‌هاي شناسنامه دار استان نسبت به سال 1401 رشد 8 برابری و تعداد اعضای ثبت شده این کانون ها نیز رشد چهار برابری داشته است.

شفیعی با اشاره به برگزاری ده ها مورد دوره‌های آموزشی و هنری رایگان، طرح اوقات فراغت طرح مسجد پایگاه قرآنی و جشنواره های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری مختلف اظهار داشت: درحال حاضر، 140 پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد در موضوع ارائه آموزش های قرآنی و برپایی محافل قرائت مجلسی قرآن فعالیت دارند.

 در این جلسه تعدادی از مدیران مسئول، نمایندگان و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال نظرات