رحمدل بامری از حوزه انتخابیه ایرانشهر راهی مجلس شد

رحمدل بامری از حوزه انتخابیه ایرانشهر با کسب ۷۰ هزار و ۳۵۹ رای بیشترین آرا به عنوان منتخب مردم این شهرستان راهی مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر: ۹۵۸۳۴۶۱
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر،رحمدل بامری از حوزه انتخابیه ایرانشهر با کسب ۷۰ هزار و ۳۵۹ رای بیشترین آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان؛ آمار میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام و حدود ۴۳ درصد از مردم شیعه و سنی استان در این عرصه سیاسی حضور یافتند.

رضا شریفی اظهار کرد: از مجموع یک‌میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۳۳ نفر از واجدان شرایط رأی دادن، ۸۲۰ هزار نفر از مردم در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: ۴۳ درصد از مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر از واجدان شرایط رأی در این استان رای اولی‌ها بودند.

وی گفت: یک‌هزار و ۸۶۱ شعبه در سراسر سیستان و بلوچستان آرای مردم را اخذ کردند که در این تعداد ۹۶۰ شعبه اخذ رای سیار بودند تا مردم بتوانند به راحتی در دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری مشارکت کنند.

شریفی اظهار کرد: ۲ میلیون و ۱۹۳ تعرفه برای دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده بود.

سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر هشت کرسی بهارستان را به خود اختصاص داده که این هشت سهمیه در استان مربوط به ۶ حوزه شامل زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز) با ۲ نماینده، زاهدان ۲ نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز) یک نماینده، سراوان(سراوان، سیب سوران و مهرستان) یک نماینده و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) یک نماینده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار