خبرهای داغ:
وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه رویداد ملی ستاپ:

اگر آموزش و پرورش اولویت اول کشور شود در آینده موفق خواهیم شد/باید بر روی مدرسه سرمایه‌گذاری کنیم/باید سن شروع آموزش را تا ۳ سال کاهش دهیم

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر می‌خواهیم توفیقات جامعه افزایش یابد باید بر روی مدرسه سرمایه‌گذاری کنیم و از سوی دیگر سن شروع آموزش را هم تا سه سال کاهش دهیم.
کد خبر: ۹۵۸۳۷۳۷
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش، شامگاه یکشنبه (۱۳ اسفند) در  آیین اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: معلم‌های زیادی در زندگی افراد وجود دارند، اما من از بین معلمانی که داشتم معلم کلاس اول ابتدایی خود را در نورآباد دلفان لرستان بیشتر از سایرین در خاطرم مانده است.


وی با بیان اینکه معلمان ما عموما سنتی آموزش دیداند، افزود: معلمی تکراری و کهنه نمی‌شود که به جای آموزگاری صرف، برای کار پرورش ذهن دانش آموزان هم تلاش می‌کند. یادگیری بچه‌ها به صورت تجربی در دنیا فوق العاده است؛ ابزار‌های نوین بسیار مهم هستند، اما این‌ها زمانی موثر خواهند بود که معلم را به هدفش یعنی تربیت و آموزش دانش آموزان برساند و الا چنانچه فقط برای آموزش باشد، ابزاری است که تحولی در تربیت ایجاد نمی‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته اینکه چگونه این فناوری‌هایی که در لبه دانش هستند را به کلاس‌ها ببریم موضوع مهمی است چرا که استقاده از این فناوری‌ها نباید باعث کمرنگ شدن نقش اصلی معلمی شود، در غیر این صورت همه این‌ها ابزار کمک آموزشی محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش اولویت اول کشور شود، در آینده موفق خواهیم شد، زیرا با آینده بسیار سخت و پرچالشی روبرو هستیم به عبارت دیگر چنانچه آموزش و پرورش اولویت اول کشور شود در اتفاقات و رویداد‌های آینده این نظام آموزشی اثرگذار خواهد بود پس چنانچه خواهان اقتصاد، فرهنگ و جامعه پویا و پاسخگو و جامعه سالم هستیم باید آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم.

صحرایی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم توفیقات جامعه افزایش یابد باید بر روی مدرسه سرمایه‌گذاری کنیم و از سوی دیگر سن شروع آموزش را هم تا سه سال کاهش دهیم.

وی افزود: تربیت راوی برای مجموعه آموزش‌و‌پرورش یک اتفاق مهم است که باید تحقق پیدا کند. ما در مجموعه آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه پیشنهاد شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به زودی تکمیل و ابلاغ خواهیم کرد.

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سرود‌های انقلابی که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجموعه آموزش‌وپرورش است، گفت: خوشبختانه تحقق این مطالبه امسال در ایام انتخابات توانست فضای مناسبی را برای کشور ایجاد کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها