خبرهای داغ:

ظرفیت تولید آب ایذه ۸ هزار مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ظرفیت تولید آب ایذه با حفر ۴ چاه جدید، ۸ هزار مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۸۳۷۸۷
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان عباس صدریان‌فر بیان کرد: طرح جامع آبرسانی به شهرهای شمال‌شرق خوزستان با نام فدک از جمله طرح‌های مهمی است که در دولت‌های گذشته چند بار مطرح شد ولی به علت محدودیت‌های موجود از جمله تحریم محقق نشد.

وی با بیان اینکه این طرح اخیرا با حضور وزیر نیرو و همکاری قرارگاه خاتم کلنگ‌زنی شده است، افزود: طرح فدک از سد کارون سه آغاز می‌شود و شهرهای ایذه، باغملک، قلعه‌تل، میداوود، صیدون، رامهرمز، هفتکل و روستاهای تابعه را تحت پوشش قرار می‌دهد که امیدواریم پس از تامین اعتبار، آب به این نقاط منتقل شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: بخشی از اعتبار موردنظر برای اجرای خط لوله از طریق اعتبارات تملک دارایی در گذشته به صورت مقطعی اختصاص یافته و حدود ۱۰۰ کیلومتر خط لوله در محدوده ایذه اجرا شده است.

وی به اجرای طرح‌های کوتاه و میان‌مدت برای ایذه اشاره و بیان کرد: این طرح‌ها شامل حفر چهار حلقه چاه است که با اجرای حدود سه کیلومتر خط لوله و حفر این چاه‌ها حدود هشت هزار مترمکعب بر ثانیه بر ظرفیت تولید آب این شهر افزوده شد.

صدریان فر اظهارکرد: با اجرای این طرح‌های میان مدت مشکل به صورت مقطعی حل می‌شود و پس از اجرای طرح فدک به عنوان پدافند غیرعامل از آنها استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: انتقال آب به این اراضی موجب رونق کشاورزی و کسب و کار، ایجاد عدالت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت افراد از شهرهای شمالی خوزستان می‌شود.

آبرسانی فدک یا طرح جامع تامین آب شهرهای شمال شرق خوزستان از سد کارون سه، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبرسانی کنونی کشور است که عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم برای جمعیت زیر پوشش ۷۲۰ هزار نفری شهری و روستایی آغاز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها