128 نهال سرو به نام 128 شهید سروقامت باقرشهر در شهرک مهستان غرس شد

همزمان با روز درختکاری ۱۲۸ اصله نهال سرو به نام ۱۲۸ شهید والامقام باقرشهر در شهرک مهستان این شهر باحضور مسئولین و شهروندان و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران غرس شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۱۰۸
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

مراسم  روز ملی درختکاری با عنوان "هر شهید یک درخت" باحضور مهدی باب‌الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه کهریزک، سرهنگ شهیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله «ره» جنوب شهرستان ری ، گراوند بخشدار کهریزک و سایر مسئولان و همچنین باحضور جمعی از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران به همت شهرداری باقرشهر برگزار شد.

 فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم گفت: امروز به نام نامی شهداء و همانند آنها درختانی سرو قامت و استوار خواهیم کاشت که به نسل آینده بگوییم اگر درختان این مرز و بوم استوارند و کوههای این کشور پابرجا می باشند به واسطه حضور فرزندانی است که رفتند و به شهادت رسیدند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم گفت: امروز به نام شهداء درختانی سرو قامت و استوار خواهیم کاشت که به نسل آینده بگوییم اگر درختان این مرز و بوم استوارند و کوههای این کشور پابرجا هستند به واسطه جانفشانی شهداست.

  وی افزود: به یادگار از شهیدان و به نیت این قهرمانان وطن درخت می نشانیم و از درگاه خداوند تبارک و تعالی میخواهیم که در حفظ و حراست از مرزهای کشور اسلامی دنباله رو شهیدان گلگون کفن میهن باشیم‌. شهیدانی که در عرصه دین باوری و ولایتمداری تفکر و هدفشان ریشه در تفکرات سیدالشهداء در مکتب کربلا داشت.

باب الحوائجی افزود: اگر امروز نامی از اسلام و حکومت اسلامی در میان است به برکت وجود شهدا و محرم و صفر   است. امروز درختانی   در دل خاک می نشانیم تا رهرو راه سبز حسین ابن علی باشیم. عاشورایی و شهدایی باشیم‌ و انشاالله در راستای رشد و حرکت ایران اسلامی قدم برداریم.‌  

 

همچنین در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدا و   ۱۰ نفر از پارکبانان و باغبانان برگزیده شهرداری باقرشهر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات