خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

قانون‌مداری و قانون‌گرایی یک اصل است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قانون‌مداری و قانون‌گرایی یک اصل است، این یک امر مسلم است، وقتی می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم باید به حواشی آن توجه کنیم.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۸۷
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین تکریم و معارفه دادستان استان همدان اظهار کرد: دادستان سابق همدان یکی از افراد مجاهد و کوشا در استان بود که در راه انجام وظایف خود بسیار سختکوش بود، برای ایشان که سالیانی در این استان بود آرزوی توفیق داریم و از زحمات وی سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه مسئولیت وقتی مبارک است که ما بتوانیم وظایفی را که برعهده داریم به خوبی و با سربلندی انجام دهیم و در پیشگاه خداوند متعال از آن دفاع کنیم، افزود: قانون یک ابزار است برای اینکه عدالت محقق شود و اجرای قانون یک امر مستدل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قانون‌مداری و قانون‌گرایی یک اصل است، این یک امر مسلم است، وقتی می‌خواهیم قانون را اجرا کنیم باید به حواشی آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای قانون، ضرورتی انکارناپذیر است، ادامه داد: جامعه حواشی و فرایندهای مختلفی دارد، اجرای قانون باید با ظرافت و در نظر گرفتن شرایط و اقتضائات جامعه انجام شود تا از بروز نارضایتی و تنش جلوگیری شود، نباید به گونه‌ای اجرا شود که کام جامعه تلخ و موجب نارضایتی عمومی شود.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه می‌شود قانون را به گونه‌ای اجرا کرد که باعث خوش بینی در جامعه شود، گفت: هدف از اجرای قانون، ایجاد نظم و آرامش و ارتقای سطح عدالت در جامعه است.

وی ابراز کرد: وقتی به عرصه‌ای ورود پیدا می‌کنید و پرونده‌ها می‌آید به همان اندازه مسئولیت دارید و عادی انگاری در انجام وظایف خطرناک است و نباید اتفاق بیفتد، باید شرح صدر داشت؛ کار انصافا مشکل است اما کار باید بر مدار عدالت پیش رود، هرچقدر کار سخت‌تر باشد شرح صدرها باید بیشتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات