خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

نمایندگان منتخب کنار هم باشند و اختلاف‌ها کنار گذاشته شود

همدان-امام جمعه همدان گفت: نمایندگان منتخب باید بعد از انتخابات کنار هم باشند، اختلاف‌ها کنار گذاشته شود زیرا مشغول تحلیل‌های مختلف شدن توان خدمت را تقلیل می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۸۴۶۹۴
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
نمایندگان منتخب کنار هم باشند و اختلاف‌ها کنار گذاشته شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه نخبگان دانشگاهی و حوزوی با تامل و تدبر روش‌هایی در عرصه تبلیغات انتخاباتی طراحی کنند که دارای آسیب نباشد، اظهار کرد: فلسفه انتخابات تحقق اراده جمعی در مدیریت جامعه است و انتخابات انجام می‌شود، تبلیغاتی صورت می‌گیرد که اراده جمعی در جامعه حاکم شود.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات بستر قدرت طلبی‌ها نیست، افزود: همانگونه که در ایام تبلیغات انتخاباتی مشاهده شد آسیب‌هایی وجود داشت و برهمین اساس باید سازوکارهایی طراحی شود که آسیب‌های این روش‌های جدید را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نمایندگان منتخب باید بعد از انتخابات کنار هم باشند، اختلاف‌ها کنار گذاشته شود زیرا مشغول تحلیل‌های مختلف شدن توان خدمت را تقلیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «هر یک رای حق الناس است» اظهار کرد: برخی اعتراضاتی دارند که باید از مجرای قانون حل شود و اما در شرایط فعلی باید اختلافات را کنار گذاشت و کمر همت برای خدمت به مردم را ببندیم.

شعبانی موثقی تصریح کرد: مسؤلیت‌ها وقتی مبارک است که به آخرت ما ضربه نزند، بلکه مقدمه رشد معنوی برای ما باشد اما اگر مسئولیتی منجر به نابودی آخرت انسان شود از درون آن جهنم بیرون می‌آید و مبارک نیست و امیدواریم که این مسئولیت‌ها بر کسانی که رای آوردند مبارک باشد و موجب رشد آنها، خدمت و همراهی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه فضای انتخابات تمام شده و الان فضایی است که همه باید تلاش کنند تا مشکلات کشور را برطرف کنند، افزود: کشور مشکلات عدیده‌ای دارد اما مردم با تمام این مشکلات پای کار آمدند و مشارکت بالای ۴۴ درصد را شاهد بودیم و در این شرایط کشور این مشارکت قابل قدردانی است.

امام جمعه همدان با قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات ادامه داد: در این انتخابات علیه و له کسی اقدامی صورت نگرفت و فضای سالمی ارزیابی شد.

وی خطاب به کسانی که در فضای انتخاباتی ورود پیدا کردند و تهمت زدند و آبرو بردند و مسائلی را مطرح کردند، گفت: حال شما در پیشگاه الهی چه خواهید کرد؟ اگر اخلاق رعایت نشود و از گمانه‌زنی‌های بدون دلیل و تحلیل‌های غلط باید به خدا پناه ببریم، خیلی از این گمانه‌زنی‌ها ممکن است واقعیت نداشته باشد.

شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه از مسائل اخلاقی که گاهی در فضای انتخاباتی پیش می‌آید باید مراقبت کرد، افزود: آنچه که بدون دلیل گفتیم و آبرویی که بردیم در پیشگاه الهی ثبت شد و تا پیش‌از ماه مبارک رمضان باید از بداخلاقی‌هایی که صورت گرفته توبه کنیم.

وی خطاب به نمایندگان منتخب مردم اظهار کرد: این مسئولیت‌ها تمام شدنی است همانگونه که حضرت علی (ع) فرمودند همانا مسئولیت یک امانت الهی است و مردمی که به شما رأی دادند و شما را امین شمردند و کسی که‌ در این مسئولیت خیانت کند و دنبال مطامع شخصی و سیاسی و منافع اطرافیان، و رانت‌خواری‌ها باشد، خیانت‌کار و ملعون است.

امام جمعه همدان ادامه داد: اگر منتخبان مردم افرادی را سر کار بیاورید که توانایی انجام کار و لیاقت مدیریت ندارند، پیغمبر(ص) در دنیا و آخرت از این شخص برائت می‌جوید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات