هم اندیشی برای کنگره شهدای چهارمحال وبختیاری در 1404

جلسه هم اندیشی پیرامون برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری در سال 1404، با حضوررئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۹۵۳
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه هم اندیشی پیرامون برگزاری دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز باحضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، غلامعلی حیدری استاندار ، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و مدیران حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و سپاه و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

 

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این جلسه با اشاره به اهمیت تدوین شناسنامه عملکرد مردم و رزمندگان لشکر عملیاتی وتیپ قمربنی هاشم علیه السلام در دوران دفاع مقدس، بر تکمیل تاریخ شفاهی با موضوع نقش فرماندهان و رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس تأکید کرد.

هم اندیشی برای کنگره شهدای چهارمحال وبختیاری در 1404

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: استفاده از تجربیات استانهای دیگر و کنگره های قبلی باعث اجرای کنگره ای ماندگار در چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

وی با یادآوری گوشه ای از رشادت ها و افتخار آفرینی های رزمندگان تیپ قمربنی هاشم علیه السلام در مناطق مختلف عملیاتی ازجمله؛ انهدام پل جویبر، زوجی ها ونونی شکلی های کربلای 5 و عبور از هور در عملیات خیبر که بیش از 12 ساعت رزمندگان این یگان روی آب بودند، گفت: پیشنهاد می شود با ساخت چند فیلم سینمایی، این افتخارات نمایش داده شوند.

هم اندیشی برای کنگره شهدای چهارمحال وبختیاری در 1404

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه با اشاره به حضور حداکثری مردم استان در انتخابات اخیر گفت: مردم استان های زاگرس نشین و ازجمله چهارمحال و بختیاری، در صحنه های مختلف پاسداری از انقلاب ودوران دفاع مقدس حضور چشمگیری داشته اند.

وی با بیان خاطراتی از فداکاری رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس، افزود: همه باید تلاش کنیم یا یک کنگره به یاد ماندنی و در شأن و جایگاه مردم استان برگزار شود.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم اظهار کرد: دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری در سال 1404 برگزار خواهد شد و این جلسه برای هم اندیشی اعضای ستاد کنگره برپا گردیده است.

هم اندیشی برای کنگره شهدای چهارمحال وبختیاری در 1404

سردار اکبری افزود: فرماندهان  و رزمندگان و مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری نقش مهمی قبل از انقلاب و بعد از آن در دفاع از ارزش ها داشته اند و در جبهه مقاومت ودفاع از حرم اهلبیت نیز افتخاری آفرینی کرده و اولین شهید بسیجی مدافع حرم، اولین شهید جامعه پزشکی مدافع حرم و اولین شهید مهندسی در دفاع از حرم متعلق به این استان است.

وی با اشاره به برگزاری یادواره 11هزارشهید جامعه عشایری کشور به نحو مطلوب به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری، افزود: استان ما  غنی است، و ظرفیت های بسیار خوبی برای برگزاری کنگره ای متفاوت از گذشته داریم.

گفتنی است در این جلسه ، حاضران پیرامون برنامه های مهم اجرایی در راستای  برگزاری دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری در سال 1404 هم اندیشی کردند.

شایان ذکر است؛ اولین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری سال 1394 برگزار شد.

ارسال نظرات