خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

امروز دشمن در جنگ شناختی بر ارزش‌های جامعه هجمه وارد می‌کند

همدان-امام جمعه همدان گفت: امروز دشمن در جنگ شناختی از طریق رسانه‌ها بر ارزش‌های جامعه هجمه وارد و دوقطبی ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۳۰
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
امروز دشمن در جنگ شناختی بر ارزش‌های جامعه هجمه وارد می‌کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: رعایت حرمت‌های ماه مبارک رمضان یکی از مصادیق رعایت تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه جامعه باید در برابر هجمه به هنجارها و ارزش‌ها هوشیار باشد تا نظم و انسجام اجتماعی از بین نرود، افزود: مساله حجاب، عفاف، رفتارها، و آداب و سنن اجتماعی اگر رعایت نشوند موجب ایجاد ناهنجاری در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وحدت رکن اساسی حفظ جامعه است، تصریح کرد: ارزش‌ها و هنجارها زیربنای یک جامعه محسوب می‌شود و رعایت و حفظ آداب و هنجارها موجب حفظ حرمت می‌شود.

وی ادامه داد: در جامعه غربی برخی از ارزش‌های الهی همچون مباحث مربوط به بنیان خانواده را از بین برده‌اند که موجب ایجاد مفاسد فراوانی شده است.

شعبانی موثقی با تشریح نظریه «پنجره شکسته» عنوان کرد: هنجارشکنان یک‌روز علیه بنیان خانواده، یک روز علیه آثار باستانی و یک روز با شکستن حرمت بزرگ‌ترها هجمه می‌کنند و آن وقت با یک خانه و جامعه دارای پنجره‌های شکسته فراوان مواجه می‌شویم.

وی تاکید کرد: اگر جامعه در برابر از بین رفتن هجمه‌ها سکوت کند، آرام آرام ارزش‌های جامعه از بین می‌رود و اگر ارزش از بین برود، آسیب به همه جامعه وارد می‌شود.

امام جمعه همدان گفت: امروز دشمن در جنگ شناختی از طریق رسانه‌ها بر ارزش‌های جامعه هجمه وارد و دوقطبی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم و جامعه به حاکمانش نگاه می‌کنند، افزود: مسوولان اگر سالم حرکت کنند تاثیر مثبتی در حفظ ارزش‌ها و هنجارهای جامعه دارد.

شعبانی موثقی بیان کرد: اگر مسوولی که در مورد حجاب صحبت می‌کند به آن پایبند نباشد موجب ازبین رفتن هنجارها می‌شود.

وی افزود: شرکت در مجالس قرآنی یکی از آداب ماه مبارک رمضان است و خیران برای تحقق اهداف سند قرآنی استان در این ماه مبارک وارد شوند.

امام جمعه همدان ادامه داد: مسوولانی که در طول یک سال گذشته در بخش‌های حمایت از تولید، کشاورزی بازار، شهرداری‌ها و سایر بخش‌ها به مردم خدمت کردند، از آن‌ها ‌قدردانی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در کنار استقبال از مسافران نوروزی باید حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود، قوانینی مصوب شده است که این قوانین به درستی اجرا نشده و انتظار داریم افراد موظف کاری کنند که روزه خواری علنی ایجاد نشود.

شعبانی موثقی همچنین گفت: از شهروندان و مسافران نیز تقاضا داریم در فضای عمومی حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند.

وی به بازشماری تعدادی از صندوق های رای در حوزه انتخابیه همدان و فامنین به درخواست یکی از داوطلبان انتخابات اشاره کرد و افزود: بر اساس حق قانونی افراد بازشماری آرای انتخابات در حوزه انتخابیه همدان و فامنین اتفاق افتاد که شکر خدا مساله ای در نتیجه آرا به وجود نیامد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات