حجت الاسلام احدی:

"حس خلق " مهمترین ویژگی‌ اخلاقی امام حسن (ع) بود

زنجان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ۳۶انصارالمهدی( عج) استان زنجان گفت:حسن خلق، بخشندگی و سخاوت از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بود و ایشان را کریم اهل بیت(ع) می‌نامند و ایشان حتی نسبت به دشمن‌ترین دشمنان خود نیز با کرامت و بخشنده بودند.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۲۷
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت‌الاسلام محبعلی احدی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: از مهمترین ویژگیهای بارز امام حسن مجتبی (ع) سخاوت، بخشندگی و انفاق آن حضرت بود.

 

وی گفت: امام حسن نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز زبانزد خاص و عام بود و به همین دلیل آن حضرت معروف به کریم اهل بیت هستند. 

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ۳۶انصارالمهدی( عج) استان زنجان با اشاره به ویژگی اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: اخلاق و رفتارهای امام حسن مجتبی(ع) الگوی ویژه برای همه دوستداران اهل بیت است و آن حضرت در برابر رفتار ناشایست چنان برخود می‌نمود که شخص خطا کار از عمل خود پشیمان می‌شد. 

 

این مقام مسئول بیان کرد: بارزترین ویژگی امام  حسن مجتبی (ع) که بهترین سرمشق برای دوستداران او است، بخشندگی بسیار و دستگیری از  نیازمندان است، ایشان به بهانه‌های مختلف، همه را از خوان کرم خویش بهره‌مند می‌ساخت و آن قدر بخشش می‌کرد تا شخص نیازمند بی نیاز می‌شد.

 

حجت‌الاسلام احدی بر اشاره به اینکه"حس خلق " مهمترین ویژگی‌ اخلاقی امام حسن (ع) بودگفت: ایشان حتی نسبت به دشمن ترین دشمنان خود نیز کرامت و بخشنده بودند.

 

فاطمه عسگری 

 

ارسال نظرات