معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد

بازدید و نظارت بر ۷۵ داروخانه دولتی و خصوصی در ایام تعطیلات نوروز

تبریز- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بازدید و نظارت بر 75 داروخانه دولتی و خصوصی توسط کارشناسان دارویی درایام تعطیلات نوروزی در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۷۸۶۶
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر مسلم نجفی در خصوص اقدامات نوروزی سال 1403 گفت: کارشناسان معاونت غذا و دارو بر داروخانه های شبانه روزی و عرضه کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی نظارت داشتند.

وی ادامه داد: امسال با برنامه ریزی قبلی و تهیه لیست کشیک های نوروزی از مدیریت های مختلف این معاونت و انجام بازدیدهای مستمر از داروخانه های فعال و عرضه کنندگان آرایشی و بهداشتی تلاش کردیم تا شهروندان محترم به انواع جاروها و محصولات سلامت محور را تامین کنیم.

نجفی ادامه داد: کارشناسان دارویی این معاونت از 25 اسفند تا پنجم فروردین امسال از 75 داروخانه دولتی و خصوصی بازدید به عمل آورده اند که این آمار جدا از بازدیدهای صورت گرفته توسط شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها است.

وی همچنین افزود: کارشناسان نظارتی معاونت ضمن حضور در محل کار در ایام تعطیلات نوروزی در مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی نیز حاضر شده و ضمن ارائه راهنمایی های لازم به مصرف کنندگان، برخوردهای لازم با فروشگاه های متخلف نیز صورت گرفته است.

دکتر نجفی ضمن اشاره به اطلاع رسانی های لازم از طریق نصب انواع پوستر در داروخانه ها، خاطر نشان کرد: اطلاعات مورد نیاز برای شهروندان و میهمانان نوروزی مانند لیست داروخانه های فعال، داروخانه های ارائه دهنده داروهای خاص و مطالب کاربردی و مفید درحوزه های مختلف محصولات سلامت محور در سایت های دانشگاه، معاونت و فضای مجازی و... نیز گنجانده شده تا در صورت نیاز و جهت مطالعه بیشتر در دسترس عموم قرار گیرد.

معاون غذا و دارو وضعیت دارویی استان را قابل قبول دانست و افزود: با بررسی های میدانی صورت گرفته و ارائه گزارش توسط مدیران مربوطه و با توجه به بازدیدهای انجام شده از سطح داروخانه های استان، مشکل جدی از لحاظ تامین دارو و شیر خشک یا کمبود آن وجود نداشته و ان شاء ا... تا پایان ایام نوروزی مشکل حادی نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها