افزایش نشاط سالمندی با ارایه برنامه‌های آموزشی

زنجان _رئیس اداره بیماریهای مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سالمندان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند، گفت: ما تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب برای افزایش نشاط سالمندی با ارایه برنامه‌های آموزشی به کار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۵۸۸۳۱۸
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵

افزایش نشاط سالمندی با ارایه  برنامه‌های آموزشی

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حمیدرضا عباسی اظهار داشت: انجام غربالگری پیشگیری از سرطان، دیابت، پرفشاری خون و بهداشت سالمندی در صدر برنامه‌های این اداره قرار دارد.

عباسی افزود: بیماری‌های غیر واگیر به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر در کشور شناخته می‌شوند و پیشگیری از این بیماری‌ها از طریق برنامه‌های مختلف آموزشی، غربالگری و ارائه خدمات درمانی به موقع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه در خصوص پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، تهیه و توزیع پمفلت و بروشور‌های آموزشی، انجام غربالگری سرطان‌های مختلف از جمله سرطان سینه، روده بزرگ و دهانه رحم، غربالگری دیابت و پرفشاری خون، رائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر، ارائه خدمات مشاوره تغذیه و روانشناسی از جمله این برنامه‌ها است.

عباسی تاکید کرد: پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های درمان و ارتقای کیفیت زندگی افراد شود، از مردم خواست تا در برنامه‌های آموزشی و غربالگری اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان مشارکت فعال داشته باشند.

وی در خصوص برنامه‌های این اداره برای سالمندان نیز گفت:ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات ویزیت، آزمایش، دارو و بستری در بیمارستان آموزش، برگزاری دوره‌های آموزشی برای سالمندان در خصوص خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه‌های تفریحی و ورزشی و برگزاری اردو‌ها و مسابقات ورزشی برای سالمندان از جمله این برنامه‌ها است.

عباسی با بیان اینکه سالمندان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند بیان کرد: اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان به کار خواهد گرفت.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار