اولین شب قدر در فیروزکوه

برگزاری مراسم معنوی احیای شب نوزدهم ماه رمضان در شهرستان فیروزکوه

مردم مومن شهرستان فیروزکوه همزمان با اولین شب از لیالی قدر ندای «الغوث الغوث» سر دادند و دست های پر نیازشان را برای اجابت دعا به سوی معبود دراز کردند.
کد خبر: ۹۵۸۸۳۹۷
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶
برگزاری مراسم معنوی احیای شب نوزدهم ماه رمضان در شهرستان فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری بسیج؛

شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ، مردم متدین شهرستان فیروزکوه شب زنده داری کردند و با احیا داری دست‌های پر نیازشان را برای اجابت دعا به سوی معبود دراز کردند، فضای شهر و روستاهای فیروزکوه سراسر نور و دعا شده و صدای نیایش و استغفار کوچه‌ها را پر کرده است.

 

مردم مؤمن و خدا ترس در تمام شهرستان‌ به مساجد پناه برده اند تا شب نوزدهم ماه مبارک را درک کنند و از فیوضاتش بهره مند شوند.

 

 

انسان باید در طول روز تلاش و توجه کند که در این شب‌ها بیدار بماند؛ اما بیداری ظاهری اگرچه مطلوب است، مهم بیداری درونی و بیداری از خواب غفلت نسبت به اصل خلقت، مقام امامت و ولایت است.

 

خداوند انسان را خلق کرد تا او را به کمال و سعادت برساند و باران رحمت و مغفرت خویش را بر قلب او نازل کند؛ اگرچه انسان در تمام ایام سال، از رحمت الهی بهره‌مند می‌شود، اما در برخی از ماه‌ها از جمله رجب و شعبان و رمضان این رحمت دو چندان می‌گردد.

 

یکی از شب‌های پر فضیلت ماه رمضان شب قدر است که برابر با هزار ماه است. شب قدر را شب سرنوشت و تقدیر نیز می‌نامند؛ چرا که سرنوشت یکساله‌ی انسان در این شب‌ها رقم می‌خورد.

 

شب قدر اوج رحمت الهی است و خداوند در این شب‌ها مهمان‌نوازی ویژه‌ای برای بندگانش دارد.

 

در مورد اهمیت و جایگاه شب قدر همین بس که در قرآن و روایات درباره‌ی آن صریحاً سخن گفته شده است؛ آنجا که خداوند در آیات ۲ و ۳ سوره‌ی قدر می‌فرماید: «وَ مَا أَدْرَاکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ؛ و از شب قدر چه آگاهت کرد.» «لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ؛ شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است.»

 

انتهای پیام/خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار