خبرهای داغ:

نماز عید فطر دزفول در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود

امام جمعه دزفول گفت: نماز عید سعید فطر دزفول با توجه به پیش بینی بارش باران، در حسینیه ثارالله برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۲۰۱
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حجت الاسلام و المسملین مسعود بهرامپور عصر شنبه در نشست هماهنگی برگزاری نماز عید فطر دزفول در دفتر امام جمعه این شهرستان، افزود: ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه دعای ندبه قرائت و نماز عید سعید فطر در ساعت هفت صبح در حسینیه ثارالله اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی وقوع بارندگی در روز عید فطر توسط هواشناسی، همه دستگاه‌های شهرستان متناسب با این شرایط جوی باید آمادگی کامل داشته باشند.

امام جمعه دزفول گفت: حضور حدود هفت هزار نفر در نماز عید فطر دزفول پیش بینی می‌شود که با توجه به ظرفیت بالای حسینیه ثارالله و شرایط جوی، این حسینیه به عنوان مکان اقامه نماز عید فطر دزفول تعیین شد.

وی افزود: تقسیم کاری میان دستگاه‌های مختلف برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز عید فطر انجام شده و انتظار از دستگاه‌های شهرستان، اجرای درست مسوولیت‌های محوله است.

حجت الاسلام بهرامپور تاکید کرد: همه دستگاه‌ها برای به حداقل رساندن نواقص برگزاری هر چه باشکوه تر نماز عید فطر در دزفول مسوولیت دارند و اگر دستگاهی توان انجام مسوولیت محوله را ندارد پیش از برگزاری مراسم، محدودیت‌های خود را اعلام کند تا برنامه ریزی لازم انجام شود.

نماز عید سعید فطر در دزفول سال‌های گذشته در مقابل مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار می‌شد که با توجه به پیش بینی بارش‌های حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر در روز چهارشنبه و همزمان با روز عید فطر مقرر شد نماز عید امسال در حسینیه ثارالله برگزار شود.

حسینیه ثارالله دزفول ظرفیتی بالغ بر پنج هزار نفر برای اقامه نماز دارد که فرش کردن حیاط این حسینیه در صورت نبود بارش باران نیز پیش بینی شده است.

ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، برپایی غرفه‌های پاسخ به سوالات شرعی، پایدارسازی برق محل برگزاری مراسم، ایجاد وضوخانه‌های موقت، تامین اتوبوس برای ایاب و ذهاب نمازگزاران، افزایش نظارت‌های بهداشتی در توزیع نذورات از جمله مصوبه‌ها و مسائل مطرح شده در این نشست بود.

نمازعید سعید فطر علاوه بر حسینیه ثارالله به عنوان برنامه مرکزی و محوری در ۸۶ نقطه شهرستان دزفول اقامه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار