مدیر آستان مقدس امامزاده بی بی سکینه صفادشت:

عید فطر جشن ره یافتگان طاعات الهی است

مدیریت استان مقدس امامزاده بی‌بی‌سکینه صفادشت در گفت وگو با خبرنگار بسیج، گفت:« رمضان سفره رحمت و میزبانی را جمع می‌کند تا خوان نعمت فطر گسترده شود و بشارت آمرزش بندگان را نجوا می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۱۰۵۱
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱

حسین رحمانی مدیریت آستان مقدس امامزاده بی بی سکینه صفادشت  در ادامه بیان کرد:« فطر عید بازگشت به فطرت پاک آدمی است که در سایه‌سار افطار تا سحر بندگان خط به خط تکرار شد و در شب‌های قدر به قدر و منزلتی بی‌مانند رسید تا امروز پاداش بندگی را به دستان پر تمنای مؤمنین هدیه کند این همان وعده ای است که امام علی(ع) بشارت داد: «امروز تنها عيد كسی است كه خداوند روزه‌اش را پذيرفته و شب زنده‌داری‌اش را سپاس گزارده است.

وی  عنوان کرد:« به‌راستی که فطر عید پایان گرفتن ماه رحمت رمضان نیست شروع دوباره مغفرتی است بر دل صیقل‌یافته بندگان و عید برآمدن فطرتی پاک از خاکسترهای خویشتن خویش است. امام علی (ع) فرمود: «امروز روزی است كه خداوند آن را برای شما عيد قرار داد و شما را نيز شايسته آن ساخت پس به ياد خدا باشيد تا او نيز به ياد شما باشد و او را بخوانيد تا خواسته‌هايتان را اجابت كند.

رحمانی افزود:«هر لحظه رمضان فرصت مغتنمی بود برای تقرب و زدودن روح زنگار گرفته ما از گناهان و حال فطر می آید تا بشارت بخشندگی و مهربانی پروردگار را بار دیگر بر آیینه چشم‌هایمان انعکاس دهد.

مدیر امام زاده بی بی سکینه صفادشت تصریح کرد:« وچه زیباست در این روز همبستگی همدلی و شکوه صف‌آرایی امت مسلمان در صف‌های نماز عید فطر، امام رضا(ع) در این باره فرمودند: «روز فطر از اين رو عيد قرار داده شد تا روز گردهمايی مسلمانان باشد، و در اين روز گرد هم آيند و برای خدا به صحرا (فضايی باز) درآيند و خداوند را بر منّتی كه بر آنها نهاده است ستايش و به بزرگی ياد كنند.

 

حسین رحمانی، در پایان خاطر نشان کرد :« امید که در این بزم معنوی و عارفانه فطر یکدلی مسلمین جهان باعث شود تا مُهر آمین الهی بر فرج موعود(عج) بنشیند و انتظار طلوع حضور مهدی(عج) را به ظهور پیوند.

 

رقیه ابوذری خبرنگار خبرگزاری بسیج ملارد 

ارسال نظرات