خبرهای داغ:
سردار‌ مقواساز:

اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق، عصر فردا (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در استان گیلان و شهرستان رشت برگزار خواهد شد

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین گفت: اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق، عصر فردا (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در استان گیلان و شهرستان رشت برگزار خواهد شد و در این مراسم از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۹۵۹۲۱۷۰
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳

اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق، عصر فردا (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در استان گیلان و شهرستان رشت برگزار خواهد شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار «مقواساز» معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با حضور اصحاب رسانه برگزار‌ شد، با اشاره به فرارسیدن موعد اختتامیه هفتمین جشنواره ملی مردمی «مدرسه عشق» گفت: اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق، عصر فردا (چهارشنبه ۲۹ فروردین) با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین در استان گیلان و شهرستان رشت برگزار خواهد شد و در این مراسم از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد؛ ضمن آنکه در همین اختتامیه، روند پیگیری چندین سرفصل و موضوع جدید برای جشنواره آتی مدرسه عشق، آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: «گستردگی وسیع ارسال آثار به جشنواره از نقاط مختلف شهری و‌ روستایی»، «توجه به موضوعات مهم و اولویت‌دار کشور و انقلاب اسلامی نظیر امید به آینده، جمعیت و خانواده، ایران زیبا، دستاوردهای انقلاب، روایت جهاد، قهرمانان ملی، مشارکت مردم در حل مشکلات»، «تنوع قابل توجه رشته‌ها و قالب‌های هنری» و «تنوع سطح کیفی آثار و محصولات ارسالی به جشنواره» از جمله ویژگی‌های ممتاز جشنواره ملی مردمی «مدرسه عشق» است.

 

سردار‌ مقواساز از ارسال نزدیک‌ به ۷۵ هزار اثر به جشنواره مردمی مدرسه عشق خبر‌ داد و گفت: در هیچ یک از جشنواره‌های فرهنگی هنری کشور با این حجم عظیم از ارسال آثار مواجه نیستیم که این امر نشان‌دهنده آن است که جشنواره مدرسه عشق، به عنوان یک جشنواره کاملا مردمی خود را به مردم معرفی کرده است.

 

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این جشنواره دارای ۱۱ محور ضروری برای نقش‌آفرینی حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی بود، گفت: هفتمین جشنواره مدرسه عشق در ۶ بخش و ۳۵ قالب هنری اجرا شد و بسیجیان سرتاسر کشور مشارکت کم‌نظیری در ارسال آثار در قالب‌های مختلف هنری داشتند.

 

وی ادامه داد: در نتیجه هماهنگی‌های به عمل آمده با مجموعه آموزشی فراز، در زمستان سال گذشته و ایام نوروز سال جاری، نزدیک به ۳۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان دختر و پسر که آثار خود را به هفتمین جشنواره مدرسه عشق ارسال کرده بودند، دوره‌های آموزشی این مجموعه را پشت سر گذاشتند.

 

سردار مقواساز گفت: پس از فراخوان صادر شده تحت عنوان «هم‌پای طوفان» در جشنواره مردمی مدرسه عشق، بالغ بر ۳۰۰ سرود با موضوع غزه و فلسطین توسط گروه‌های مردمی، به دبیرخانه جشنواره رسید؛ همچنین آلبومی اژ ۱۰ اثر برتر آماده شده که به صورت نمادین، به مردم فلسطین اهدا خواهد شد.

 

وی‌ با بیان اینکه در‌ جریان هفتمین جشنواره مدرسه عشق، نزدیک‌به ۲۹ هزار ایده و‌ ابتکار‌ د‌ر حوزه‌های مختلف احصاء شد، گفت: سال آینده استان سمنان میزبان جشنواره مردمی مدرسه عشق خواهد بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها