خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد

دستاورد تحقق شعار موجب رشد اقتصادی و بهره وری خواهد بود

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: دستاورد نهایی تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در استان رشد اقتصادی، ارتقای سهم ارزش افزوده، بهره وری، مشارکت و رضایتمندی مردم خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۹۲۲۶۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حیدر فتح‌زاده در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 1403، اظهار کرد: این استان داراي 22 شهرستان، 48 بخش، 67 شهر، 146 دهستان و تا پايان سال 1400 داراي دو هزار و 698 آبادي داراي سکنه و 368 آبادي خالي از سکنه بوده است.

وی افزود: آذربایجان شرقی با مساحتي بالغ بر 45 هزار و 491 کيلومترمربع، 2.76 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرين آمار اعلامی سال 1400، جمعيتي بالغ بر 4.06 ميليون نفر و سهمي معادل 4.8 درصد کل جمعيت کشور را دربر گرفته است.

فتح‌زاده اضافه کرد: تراکم جمعيتي اين استان نيز 94 نفر در کيلومتر مربع بوده که از ميانگين کشوري بالاتر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با اشاره به تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان یادآور شد: در پایان سال 1402 نقشه راه اجرایی این برنامه را نیز به صورت مصداقی ترسیم و سعی کردیم از حالت نظری و کیفی خارج شده و عملکردهای اجرایی آن کمی و قابل اندازه‌گیری شود.

این مسوول اضافه کرد: در واقع ویژگی اساسی برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان تمرکز جدی بر کمی‌گرایی و عملکردگرایی است و هر سه ماه یک بار هم نتایج اجرای این برنامه ارائه خواهد شد.

وی ابراز داشت: نگاه متفاوت به دارایی‌ها، فکر و عمل بحث کلیدی برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان است تا بدینوسیله به ارزش افزوده مورد انتظار استان دست یابیم.

فتح زاده همچنین به تشریح نقشه راه تدوین برنامه رشد اقتصادی استان و مدل مفهومی آن بر اساس شعار سال پرداخت و افزود: دستاورد نهایی تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در استان رشد اقتصادی، ارتقای سهم ارزش افزوده، بهره وری، مشارکت و رضایتمندی مردم خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها