گرامیداشت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مدیر کل خانه ایثارگران استان تهران، سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از محدثین به نام شیعه، سفیر و راوی حدیث ائمه معصومین(ع) و از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۵۹۲۹۳۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

اکبر حیدریان مدیر کل خانه ایثارگران استان تهران،  با اشاره به اینکه  حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به واسطه صداقت در بیان و مجاهدت در بدست آوردن احادیث امامان معصوم همواره مورد احترام شیعیان داخل و خارج از كشور است، اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است  نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد.

ایشان مدّت 79 سال عمر با بركت خود را در دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی كاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) زیسته و احادیث فراوانی از آنان روایت كرده است.

حیدریان با اشاره به روایتی از امام هادی علیه السلام  اظهار داشت:  امام هادی 0ع)  به مردی از اهالی ری فرمودند : اگر قبر عبدالعظیم را در شهر ری زیارت کنید   گویی قبر امام حسین علیه السلام را در کربلا زیارت کرده اید.

 وی با بیان اینکه 15 شوال سالروز رحلت این عالم بزرگوار  است، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت رحلت این محدث والامقام،   روز سه شنبه چهارم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ، برگزار می شودو حیدریان از جامعه بزرگ ایثارگران و خانواده معظم شهدا برای شرکت در این مراسم دعوت کرد. 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار