خدمت صادقانه مردم و رزمندگان لرستان به انقلاب/شجاعت رزمندگان لرستان رمز موفقیت عملیات کربلای ۵

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: با گذشت ۴۵سال بعد از انقلاب مردم و رزمندگان لرستان کامل و جامع در خدمت انقلاب بودند و هیچ حادثه، دغدغه و نگرانی را در لرستان برای مواجهه با انقلاب نديديم. 
کد خبر: ۹۵۹۵۵۸۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار علی فضلی امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مطهری، مقام شامخ معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج که در حسینیه ثارالله تیپ ۵۷ برگزار شد، اظهار داشت:بیش از ۴۵ سال است با فرزندان انقلاب اسلامی در لرستان آشنایی دارم و این خود یک یک گنجینه برای انتشار حماسه های بزرگ است.

وی افزود: ما در انقلاب اسلامی یک چیز را آموختیم اینکه عمل به قرآن و احکام الله در انقلاب اسلامی دو پایه دارد قرآن و عترت و مردم چرا که حقیقتا نقش مردم بی‌بدیل است.

 

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: با گذشت ۴۵سال بعد از انقلاب مردم و رزمندگان لرستان کامل و جامع در خدمت انقلاب بودند و هیچ حادثه، دغدغه و نگرانی را در لرستان برای مواجهه با انقلاب نديديم. 

 

وی با بیان اینکه لرها تیراندازی خوبی دارند به دلیل موقعیت و امکانات موجودشان نیاز چندانی به آموزش نداشتند، خاطر نشان کرد: زمانی که جنگ به ما تحمیل شد لرستان از استان‌های فعال در کل جبهه بود، در شمال غرب، غرب و جنوب غرب حضور داشتند من سلحشوری فرزندان لر را در چند گردان در عملیات های مهمی چون فتح المبین و بیت المقدس دیدم که مردی و مردانگی را به اثبات رسانده‌اند و در جبهه های سخت حضور داشتند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: وقتی عملیات کربلای ۴ و ۵ را ارزیابی کنید می بینیم در عملیات کربلای ۴ فقط دو یگان توفیق پیداکردند خط شکنی کنند، فقط لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل‌(ع) و یک لشکر از استان فارس توانستند خط شکنی کنند، شهید میثمی نماینده امام در قرارگاه حضرت خاتم فرمود: پیروزی عملیات کربلای ۵ مرهون و مدیون پیروزی این دو لشکر در کربلای ۴ بود چون شکستن هیمنه دشمن در شلمچه به واسطه خداترسی و شلحشوری شما موفق شد این جبهه کل عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه هویت پیدا کرد و شهره آفاق شد.

فضلی با بیان اینکه شهید سلیمانی بارها گفتند همه الگوی ما در دفاع از حرم و در مواجهه‌ با همه کفار،الگوی دفاع مقدس است ، افزود: با الگوی دفاع مقدس، جبهه مقاومت و امروز منطقه مقاومت را که خداوند عنایت کرده داریم.

 

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب بارها امام فرمودند از دشمن غافل نشوید تا اینکه خون مقدس شهدای کنسولگری ایران  در دمشق منشا بهانه ورود ما به مقابله و تنبیه متجاوز انجامید .

وی با بیان اینکه دشمن هیچ گاه عملیاتی به این ابعاد و وسعت سراغ نداشتند چرا که موشک‌های ما دوهزار کیلومتر برد داشت، افزود:هشت لایۀ دفاعی صهیونیستی که چهار لایۀ آن در داخل خاک خودش و چهار لایۀ بیرون از خاک خودش داشت اما شکست خورد.

 

فضلی گفت: ما از تاکتیکی که آنها فکرش را نمی‌کردند استفاده کردیم که  برخی به هدف خورد حتی دشمن اجازه خروج اخبار را نداد چون قضیه حیثیتی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات