خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

خدمت به جامعه فرهنگی و معلمان، وظیفه همه مسئولان است

استاندار خراسان جنوبی گفت: خدمت به جامعه فرهنگی و معلمان، وظیفه همه مسئولان است.
کد خبر: ۹۵۹۷۵۴۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان، بیان‌ کرد: ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که آثار ماندگاری را که بیشتر آن‌ها در حوزه تعلیم و تربیت می‌باشد، برای ما باقی گذاشته است.

وی تصریح کرد: در این روز علاوه بر شهید مطهری، از همه شهدای فرهنگی که با ایثارگری‌های خود نهال انقلاب را به درخت تنومندی تبدیل کرده اند نیز قدردانی می‌شود.

استاندار با بیان اینکه جامعه فرهنگی، جامعه‌ای است که در همه امور زیربنایی تأثیر گذار است، متذکر شد: بیش از چهار دهه در محاصره و تحریم علمی بودیم، اما جوانانی که تربیت شده شما هستند، در همه حوزه‌ها به پیشرفت‌های علمی دست یافته اند.

ویربیان کرد: پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه بهداشت و درمان به گونه‌ای است که از کشور‌های دیگر برای پیوند قلب و کلیه به ایران می‌آیند.

قناعت افزود: موضوع آموزش از جمله موضوعات مهمی است که دولت سیزدهم به آن توجه خوبی دارد، زیرا آموزش، محور همه امور است و معلم در کانون آن قرار دارد.

وی با تأکید بر نقش معلمان در تربیت جوامع و اینکه باید دقت کنیم نسل جدید دچار بی هویتی نشوند، اظهار داشت: نقش اساسی در این خصوص بر عهده معلم است و این یکی از وظایف مهم معلمان در مقابله با تهاجم فرهنگی وحشتناک به ایران اسلامی است.

استاندار با بیان اینکه پهپاد‌ها و موشک‌های تولید جوانان ما، یکبار دیگر اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند، گفت: برای اولین بار ایران پایگاه عین الاسد را مورد حمله قرار داد و بعد از بیش از ۷۰ سال با حمله به پایگاه نیروی هوایی اسرائیل به دلیل حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در لبنان، انتقام گرفت.

قناعت تأکید کرد: ۱۰ کشور در حمله ایران به اسرائیل پشتیبانی پدافندی از این کشور کردند، اما با این وجود به دلیل پیشرفت در سخت افزاری به جایی رسیده ایم که حمله نظامی دشمن به ایران منتفی شده است.

وی تصریح کرد: امروز اقتدار سخت افزاری ایران به رخ جهانیان کشیده شده و یکی از وظایف مهم معلمان، تربیت نیرو‌های شایسته در طراز ایران اسلامی است.

قناعت افزود: یکی از دغدغه‌های مهم دولت، حوزه فرهنگیان است و در این راستا طرح رتبه بندی فرهنگیان بعد از ۱۵ سال با کمک مجلس اجرا شد.

استاندار با تأکید بر اینکه نگاه دولت به فرهنگیان، نگاهی استراتژیک است، متذکر شد: وظیفه همه مسئولان این است که همواره در خدمت جامعه فرهنگی و معلمان باشند.

این جلسه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، فرماندار بیرجند، خانواده شهید فانی از بشرویه، جمعی از مدیران، پیشکسوتان فرهنگی و معلمان استان برگزار شد.

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار