فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه خبر داد

افتتاح دو واحد تولیدی همزمان با هفته بسیج سازندگی در شهرستان سلطانیه

زنجان -فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه گفت: همزمان با هفته بسیج سازندگی دو واحد تولیدی بوجاری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و واحد فرآوری و بسته‌بندی محصول زیتون در شهرستان سلطانیه افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۹۷۸۵۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹

افتتاح دو واحد تولیدی همزمان با هفته بسیج سازندگی در شهرستان سلطانیه

سرهنگ کریم محمدی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با تبریک هفته بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیج سازندگی در تمامی عرصه‌ها پای کار نظام و مردم است اظهارداشت: جهاد سازندگی با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۹ تشکیل شد و در حالی حاضر گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف اقدامات زیادی برای کمک به مردم و نظام انجام میدهند که مهمترین هدف محرومیت زدایی است.

وی به اقدامات انجام شده بسیج سازندگی در شهرستان سلطانیه اشاره کرد و گفت: در قالب جهاد روشنایی ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی مورد استقبال مردم در روستا‌ها واقع شده و در همین راستا ۷۰ نفر متقاضی احداث نیروگاه خانگی هستند که ۲۴ نفر متقاضی به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه با بیان اینکه در سال گذشته ۹ نفر متقاضی در این شهرستان از تسهیلات احداث نیروگاه استفاده کرده‌اند بیان کرد: ۳۰متقاضی جدید نیز در سالجاری شناسایی شده‌اند که با تامین اعتبار به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

وی به اشتغالزایی در قالب ایجاد تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: با شناسایی تعدادی از بانوان خیاط در روستای ویر؛ تعاونی خیاطان این روستا تشکیل شده که در حال حاضر ۱۲ نفر از بانوان عضو این تعاونی هستند.

سرهنگ محمدی به افتتاح دو واحد تولیدی در شهرستان سلطانیه در هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: این دو واحد تولیدی با مشارکت و همکاری بخش خصوصی بوده که در غالب وام تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده بودند که واحد بوجاری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و واحد فرآوری و بسته‌بندی محصول زیتون هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۶ نفر برای دریافت وام خود اشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند عنوان کرد: برای ترویج مشاغل خانگی؛ از طریق صندوق قرض الحسنه در سال گذشته به ۱۰۰ نفر وام پرداخت شده است.

فرمانده سپاه ناحیه سلطانیه ابراز داشت: در حوزه محرومیت زدایی در یکی از روستا‌های شهرستان یک باب منزل مسکونی برای خانواده نیازمند احداث شد که مراحل پایانی خود را طی می‌کند و همچنین نوسازی، تعمیر و مرمت چندین باب مدرسه و مسجد برخی روستا‌های شهرستان نیز توسط جهادگران انجام شده است.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار