امام‌جمعه شهر یزد:

دشمن کرامت دختران ایران را نشانه گرفته است

امام‌جمعه شهر یزد گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن ارزش، عزت و کرامت دختران به کار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۹۸۱۱۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یزد ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: خدا متعال برای حضرت معصومه (س) در بهشت جایگاه بزرگی قرار داده است؛ از عظمت این بانوی بزرگوار همین بس که در شهری دفن شده است که مرکز علوم دینی بوده و پناهگاه آل پیامبر است و از این شهر به برکت حضور آن بانوی مکرمه، علوم اهل‌بیت علیهما‌السلام به سراسر دنیا انتشار پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت تصریح کرد: کرامت مقام بزرگی است که خدا به انسان عطا کرده و ضرورت دارد، انسان قدردان این گوهر گران‌بها باشد.

امام‌جمعه شهر یزد با بیان اینکه بالاترین کرامت دین‌مداری است، ادامه داد: انسان وظیفه دارد در مقابل این تکریمی که خداوند به او عطا کرده عزت خود را حفظ کند. انسان در زندگی خود تام‌الاختیار است، الا در جایی که بخواهد خود را پیش بندگان و ملائک ذلیل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: انسان حق ندارد در برابر استکبار و دشمنان خدا به ذلالت بیفتد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را برای ایرانیان به ارمغان آورد تا کرامت آن‌ها حفظ شود، تصریح کرد: انسان نباید خود را پیش اهل دنیا و استکبار خود را به ذلت بیفکند.

ناصری با بیان اینکه عملیات وعده صادق مصداق بارز حفظ کرامت بود، گفت: این عملیات هیمنه و ابهت پوشالی استکبار را در هم شکست و تحسین همه آزادی‌خواهان جهان را برانگیخت که این‌گونه در برابر ظالمان قد علم کرده است.

وی حفظ خود از گناه و وحدت را از دیگر عوامل حفظ کرامت انسان برشمرد و ادامه داد: خداوند می‌خواهد عزت انسان‌ها حفظ شود و برای حفظ عزت و کرامت پرهیز از اختلاف، اخلاق‌مداری و گشاده‌رویی، پرهیز از حسادت و راست‌گویی، وفای به عهد ضرورت دارد.

خطیب جمعه شهر یزد با تأکید بر اینکه نباید در برابر دشمن از خود ترس نشان داد، عنوان کرد: این شجاعت به خرج دادن برای حفظ عزت و کرامت نه فقط در زمینه نظامی و سیاسی، بلکه باید در تمام زمینه‌ها رعایت شود.

ناصری با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت دختران، به‌ویژه دختران ایران‌زمین تصریح کرد: دختران یکی از مخلوقات عزیز و بزرگ بشریت هستند؛ ارزشمندند؛ چرا که سازندگان نسل‌ها و بشریت هستند؛ دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن ارزش، عزت و کرامت دختران به کار برده است.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد که عظمت دخترانمان خدشه‌دار شود؛ والدین در این زمینه باید حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند.

امام‌جمعه شهر یزد افزود: دختران باید از حضرت فاطمه معصومه (س) الگو بگیرند؛ دختران در جامعه اسلامی در زمینه‌های گوناگون به رشد و پیشرفت خوبی دست یافته‌اند؛ باید دخترانمان را از گزند دشمن حفظ کرده تا همواره در مسیر رشد و تعالی قرار داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار