به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ایلام؛

برگزاری نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی ایلام

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۸۳۷۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح امروز در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد که با مصوباتی همراه بود.

دکتر هدایت حیدری زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این نشست به تبیین اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین الگوی ما در راستای تحقق این واجب شرعی و الهی حضرت سیدالشهدا علیه السلام است که با فدا کردن جان خود و عزیزانشان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را برای تمام نسل‌های بشر تبیین نمودند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای گسترش روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری کارکنان با رعایت شئون، شعائر و اخلاق اسلامی، تصریح کرد: بدانیم و آگاه باشیم که خداوند متعال همیشه ناظر براعمال و رفتار ماست و حسن برخورد، رفتار مناسب و احترام متقابل بین همکاران و ارباب رجوع باید وجود داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر هاشمی، رئیس دفتر نهاد رهبری دانشگاه با اشاره به ضرورت پای کار آمدن همه مسئولین دانشگاه جهت ارتقای شاخص‌های فرهنگی در این سازمان، گفت: با وجود اینکه استان ایلام و بویژه دانشگاه علوم پزشکی این استان از جهت فرهنگی از موفق‌ترین استان‌های کشور است، اما باز هم می‌بایست شاخص‌های فرهنگی مرتبط با موضوعاتی همچون تکریم ارباب رجوع، سلامت مالی کارکنان و مسئله عفاف و حجاب بیش از پیش ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود حاتمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز با حضور در این نشست مهمترین عرصه‌های امر به معروف و نهی از منکر را مورد واکاوی قرار داد و گفت: منکرات شامل مسائل بسیاری است که حجاب ظاهری افراد تنها یکی از آنهاست. لازم است همه ما نسبت به گناه، فساد و هر امر منکری در اشکال مختلف واکنش و اقدام لازم را همراه با تامل، صبر و غصه صدر داشته باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از جلوه‌های بروز معروف و منکر شیوه رفتار کارگزاران دولت اسلامی است. مردم نسبت به این مسئله بسیار دقت دارند و این امر به شدت خودمراقبتی و دگرمراقبتی مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی را می‌طلبد. حضور پرشور مدیران در صفوف نماز جماعت می‌تواند تشویق کننده سایر آحاد جامعه برای رسیدن به تزکیه نفس باشد.

سرهنگ علی مریدی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان امر به معروف و نهی از منکر را واجبی فراموش شده خواند و گفت: جهت ادای این فریضه الهی می‌بایست در قدم اول توصیه اکید به خود و اطرافیانمان مبنی بر حضور فعال و مداوم در نماز جماعت داشته باشیم. نماز اولین رکن در زدودن پلیدی‌ها و دور کردن شیطان از نسل بشر است و در سایه نماز می‌توان شاهد اجرایی شدن سایر فرایض الهی همچون امر به معروف و نهی از منکر هم بود.

دکتر عادل مقصودی‌نژاد، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیزدر این شورا، گفت: راهکار‌هایی را که در این زمینه در پیش می‌گیریم باید مبتنی بر تفکر دینی و انقلابی و مطابق با منویات و فرمایشات حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری باشد.

سپس سایر اعضای شورا نیز به ایراد سخن پرداخته که پس از بحث و بررسی‌های مختلف به اتخاذ تصمیمات و مصوباتی در پایان این نشست انجامید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار