خبرهای داغ:
نانکلی در گفتگو با بسیج خبر داد

برگزاری ۱۷ برنامه شاخص طی هفته هلال احمر در ملایر/ هلال احمر نماد انسان‌دوستی و همبستگی جهانی است

همدان-رییس هلال احمر شهرستان ملایر از برگزاری ۱۷ برنامه شاخص به مناسبت هفته هلال احمر در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۹۶۸۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

محمدرضا نانکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار کرد: نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال از بزرگ‌ترین سازمان‌های داوطلبانه و انسان دوستانه در جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: هلال احمر، نمادی از انسان‌دوستی و همبستگی جهانی است و این سازمان با ارائه خدمات بشردوستانه، در مواقع بحران و فاجعه، پناهی امن برای آسیب‌دیدگان و نیازمندان فراهم می‌آورد.

 رییس هلال احمر شهرستان ملایر در خصوص اهداف جمعیت هلال احمر گفت: تلاش برای تسکین آلام بشری و تامین احترام انسان‌ها، کوشش برای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ گونه تبعیض میان آنها از اهداف جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های عمومی، دوره‌های پایه و تخصصی برای دواطلبان و امدادگران گفت: دوره‌های عمومی شامل امداد و کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در شرایط اضطراری (تزریقات)؛ دوره‌های پایه نیز شامل حمایت روانی، اسکان اضطراری، اقدامات پیش بیمارستانی، دسترسی با طناب، تغذیه اضطراری، ارتباطات و مخابرات است.

نانکلی ابراز کرد: دوره‌های تخصصی شامل جستجو و نجات در حوادث جاده‌ای، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در آوار و جستجو و نجات در سیلاب است.

 وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته هلال احمر گفت: در هفته هلال برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که ۱۷ برنامه شاخص برگزار شد.

رییس هلال احمر شهرستان ملایر عنوان کرداز  یادواره شهدای امدادگر کانون دانشجویی دانشگاه ملایر، اردوی زیاری سیاحتی قم و کاشان اعضای فعال جوانان، ایستگاه سلامت و کنترل فشار خون دانشگاه‌های ملی، علوم قرآنی و خوارزمی، بازدید و دلجویی از سالمندان حضرت علی (ع) کانون دانشجویی ملی، آموزش کمک‌های اولیه به غنچه‌های هلال و غباروبی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های اجرایی بود.

وی برپایی ایستگاه سلامت و شرکت در نماز جمعه، مسابقه اسکان با حضور کانون‌های دانشجویی و جوانان، کلاس کمک‌های اولیه ویژه حوزه علمیه خواهران،  خدمت‌رسانی در ویژه برنامه ماه دخت روز دختر، اجرای کاروان سلامت، کارگاه آموزش اطفا حریق در کانون طلاب امام علی (ع)، حضور بر سر مزار شادروان محمد عرفانیان مربی و نجاتگر نمونه فداکار خدمت، با قرائت فاتحه و دلجویی از خانواده مرحوم، حضور در منزل مربی، نجاتگر و داوطلب پیشکسوت جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر عبدالله سلیمانی به منظور تقدیر از زحمات چندین ساله وی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

نانکلی با اشاره به توان‌افزایی کارکنان ستادی گفت: نجاتگران در چشمه طهماسب کوه گرمه در حاشیه این برنامه به مقام شامخ شهدای گمنام در بام ملایر ادای احترام کردند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از کاروان زیر سایه خورشید و رونمایی از پرچم متبرک آستان مقدس امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در دفتر حجت الاسلام ارزنده امام جمعه شهرستان ملایر و اولین جلسه توجیهی عوامل کشیک اداری نجاتگران آقا و خانم نیز طی هفته هلال احمر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار