امام جمعه یزد:

تمدن نوین اسلامی نیازمند نیروی جوان است

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا رشد جمعیت در ایران کاهش یابد، گفت: ایران برای تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند نیروی جوان و کارآمد است.
کد خبر: ۹۵۹۹۷۸۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر یزد اظهار کرد: امروز مقوله فرزند آوری برای مسلمانان و شیعیان حیثیتی بوده و نباید مردم ایران نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشند.

وی ادامه داد: در بسیاری از آیات قرآن به فرزند آوری پرداخته شده است؛ خداوند متعال هر کجا که بخواهد به بنده خود، نعمت‌هایش را یادآوری کند، از آوردن تعداد نفرات و فرزند آوری سخن به میان آورده است.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه خطر بزرگ پیری جمعیت، جامعه شیعه را تهدید می‌کند، ادامه داد: باید بدانیم برای مقدمات ظهور امام زمان (عج) تربیت نیروی جوان و کارآمد ضرورت دارد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مبنی بر اینکه بعضی از دشمنان این‌گونه هستند که اگر بر شما چیره شوند، سعی می‌کنند فرزندان و نسل شما را از بین ببرند، تأکید کرد: در ارتباط با مسئله فرزند آوری، افرادی که بتوانند و فرزند نیاورند در حق خود و جامعه اجحاف کرده‌اند؛ چراکه قرآن کریم، دین اسلام و مقام معظم رهبری برای حفظ مصالح نظام اسلامی بر آن تأکید دارند.

*** بهره‌وری به بالاترین حد خود برسد

ناصری با اشاره به فرا رسیدن روز ملی بهره‌وری عنوان کرد: ضرورت دارد از نعمت‌های خداوند به‌طور صحیح استفاده کرده و به تبذیر و اسراف روی نیاوریم.

وی تصریح کرد: کشور ما ایران از معادن غنی بهره‌مند است، اما به دلیل نداشتن علم استخراج و استفاده صحیح متضرر می‌شود؛ ضرورت دارد با استفاده از دانش و فناوری لازم، معادن، آب و منابع خدادادی به‌طور صحیح به بهره‌برداری برسد.

امام‌جمعه یزد بیان کرد: باید شعار «ما می‌توانیم» در تمام ابعاد زندگی و زمینه‌های فعالیتی ایرانیان نمود پیدا کرده و ضمن خودکفایی به بهره‌وری درست برسیم. تحقق این مهم نیازمند جهش و تحول با تکیه بر توانمندی‌ها است.

وی با اشاره به‌ضرورت انجام مسئولت اجتماعی از سوی صنعتگران و صاحبان معادن ادامه داد: افرادی که به هر نحوی از معادن و سرمایه‌های این کشور نفع می‌برند، باید به مسئولیت خود در قبال دیگران عمل کنند.

ناصری تأکید کرد: وقتی سخن از بهره‌وری به میان می‌آید، تنها به معنای بهره‌وری صحیح از منابع طبیعی کشور نیست؛ بلکه باید در تمام موارد به‌گونه‌ای فعالیت و رفتار کنیم که در نهایت عمر و زندگی‌مان در راه درست صرف شده باشد.

*** نیازمند مقاومتی از جنس مقاومت فتح خرمشهر هستیم

امام‌جمعه یزد از روز سوم خرداد به‌عنوان روز فتح مبین نام برد و افزود: در بحبوحه جنگ ایران و عراق شرایط به‌گونه‌ای بود که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که بتوان خرمشهر را آزاد کرد، وقتی این شهر آزاد شد، دنیا انگشت‌به‌دهان ماند.

وی عالم این فتح بزرگ را رهنمودهای امام خمینی (ره)، مقاومت، اخلاص و ایمان نیروها در سایه یاری خداوند عنوان کرد و افزود: درس بزرگ فتح خرمشهر استقامت در برابر بیگانگان و دانستن اینکه هر کجا عقب بنشینیم، دشمن جری‌تر شده و به جلو می‌آید.

ناصری تصریح کرد: خرمشهرها داریم و خواهیم داشت؛ ازاین‌رو باید مقاومت از همان جنس مقاومت برای آزادسازی خرمشهر به خرج دهیم تا با یاری خدا بر دشمنان فائق آییم و بتوانیم کشور و جامعه اسلامی را به رشد و تعالی برسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار