مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور فومن:

همدلی و هم زبانی مصداق بارز وحدت است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور فومن گفت: همدلی و هم زبانی مصداق بارز وحدت است.
کد خبر: ۸۵۱۰۵۴۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸

میلاد مهدی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از رشت گفت: نامگذاری هرساله توسط مقام معظم رهبری نشان بینش عمیق و تیزبینی ایشان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با توجه خاصی که به وضع جامعه و کشور دارند هرساله یک شاکله و یک برنامه کلی را با نام گذاری سال جدید برای مردم جامعه و مسئولین مشخص می‌کنند و این بدان معناست که باید این برنامه را جزو اصول مهم سال قرارداد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فومن گفت: ایشان نیازهای موجود جامعه را سنجیده و براساس آن نیازها و نیاز مهم جامعه را مشخص و جهت برطرف کردن آن نیاز، سال جدید را نامگذاری می‌کنند تا تمام ملت و تمام قوای کشور آن نیاز را با کمک همدیگر برطرف کنند.

مهدی پور گفت: ایشان قبل، حین و بعد از وقایع 88 از همبستگی و وحدت صحبت می‌ کردند و همیشه این اصل را متذکر می‌شدند که نباید ملت و جامعه را به دو گروه تقسیم کرد و با این تقسییم بندی مردم را رودر روی هم قرار داد.

وی گفت: سال جاری را می‌توان از نظر دیپلماتیک سالی پر فراز و نشیب پیش بینی کرد و دلایل و مصالح زیادی که وجود دارد، حضرت آقا مصلحت براین امردانستن که همدلی و هم زبانی که مصداق بارز وحدت است را دوباره به مردم و دولت گوشزد کرد که ملت همیشه پشتوانه دولت بوده و هست و دولت هم خادم و حامی منافع ملت است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فومن گفت: دولت و ملت باید همانند سال های گذشته که اقتدار اقتصادی و سیاسی و همچنین اقتدار جهادی و ملی خود را به رخ جهانیان کشیده و به نمایش گذاشتند، امسال نیز با وحدت کامل میان این دو رکن اساسی کشور دوباره این اساس و برنامه را به یاری خداوند منان و کمک هم به بنای محکم و استوار ختم کرده و به پایان خواهند رساند و به جهانیان اعلام کنند که اگر کمبودی و انتقادی هم وجود داشته باشد، میان اعضای یک خانواده که در یک خانه به نام ایران زندگی می‌کنند، وجود دارد و این امری است طبیعی و ربطی به هیچ غریبه ندارد و این همدلی و هم زبانی است.

مهدی پور گفت: دانشجویان همچون سال های گذشته با نقدها و کارشناسی های بجا و درست خود و همچنین در مواقع ضروری با حضور بجای خود نقش مهم خود را در رسیدن به این هدف،  همدلی و هم زبانی ایجاد کنند و مسئولین باید از این نیروی جوان و پر نشاط و پربازده استفاده کرده، زیرا این قشر از جامعه برای رشد خود نیاز به فرصت دارند تا از طریق این فرصت، همدلی خود را به دولت نشان دهند و همچنین مسئولین جهت ایجاد همزبانی باید به این قشر تحصیل کرده و فعال جامعه فرصت شکوفای استعداد را داده تا هردو گروه به این اصل مهم همدلی و هم زبانی برسند.

وی گفت: دانشجویان مانند فرزندان این خانواده بزرگ هستند، در هر کار، کامل ترین آن کار را می پسندند، به همین دلیل در بعضی از مواقع انتقادهای بجا و درستی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند و اگر این نوع انتقادات صحیح مورد سرکوب و یا بی مهری و بی توجهی قرار گیرد، آن موقع این اصل همدلی و همزبانی به بار نخواهد نشست و برعکس پیامدهای سوی نیز خواهد داشت، پس باید به این قشر توجه کرده زیرا دانشجو و دانشگاه مانند موذن جامعه بوده و مسئول تربیت نسل بعدی انقلاب اسلامی هستند.

ارسال نظرات