وزیر راه و شهرسازی:

پیشرفت 87 درصدی راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت

وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت پروژه راه‌آهن در مسیر قزوین‌ـ‌رشت را 87 درصد عنوان کرد و گفت: پیمانکار مسیر رشت‌ـ‌ انزلی نیز امروز معرفی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۰۹۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
به گزاشر خبرگزاری بسیج، عباس آخوندی امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های آزاد راه و راه‌آهن گیلان در رودبار وضعیت این دو پروژه را خوب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به وضعیت 11 کیلومتر باقی مانده آزاد رشت‌ـ‌قزوین اظهار کرد: 11 کیلومتر این آزاد راه تا 18 ماه دیگر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در نوروز سال 93 در محور آزاد راه رشت‌ـ‌قزوین و بلعکس توقف‌های هشت ساعته داشتیم اما این مسیرها به دو قسمت تقسیم و نوروز امسال ترافیک‌ روان‌تر شد.

وی با بیان اینکه قسمت نخست آزاد راه حدود 2 هزار و 800 متر تونل است، تصریح کرد: این مسیر ما را از منجیل به تونل 5.5 کیلومتری و سپس به آزادراه وصل می‌کند.

آخوندی با اشاره به اینکه بخش زیادی از پروژه آزاد راه رشت‌ـ‌قزوین تونل است، خاطرنشان کرد: امسال این مسیر تامین اعتبار شده و امیدواریم در مدت مذکور 11 کیلومتر آزاد راه به وضعیت خوبی برای افتتاح برسد.

وی درباره وضعیت پروژه راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت گفت: این پروژه 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش عمده آن از قزوین‌ـ‌رشت اجرا شده و پیمانکار مسیر رشت‌ـ‌انزلی نیز امروز معرفی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مسیر راه‌آهن رشت‌ـ‌بندر انزلی‌ـ آستارا که یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی شمال‌ـ‌جنوب است، نیز در این سفر رئیس جمهور عملیاتی می‌شود.

وی مسیر راه‌آهن بندرانزلی به آستارا را دارای اهمیت زیادی دانست و خاطرنشان کرد: این مسیر از طریق جمهوری آذربایجان شبکه راه‌آهن را به اروپا وصل می‌کند.

آخوندی میزان پیشرفت جاده هراز را خوب توصیف کرد و یادآور شد: جاده هراز تابستان 95 به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی جاده چالوس نیز در حال انجام است.

ارسال نظرات