عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در مراسم رونمایی از برگ گزاره ملی هسته‌ای:‌

توافق به شرط لغو تحریم‌ها نه تعلیق/ تیم مذاکره‌کننده را حمایت می‌کنیم

عضو شورای مرکزی سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: توافق باید به شرط لغو تحریم‌ها باشد نه تعلیق زیرا تعلیق را می‌توان به هر بهانه‌ای تمدید و تجدید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۴۷۶۸
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر علیرضا زاکانی صبح امروز٬ سه شنبه در مراسم رونمایی از امضای میلیونی گزاره ملی هسته‌ای در میدان آزادی تهران اظهار داشت:‌ حضور ما در این مکان برای حمایت از تیم مذاکره کننده است.

وی افزود‌: ‌ما در کنار برج آزادی به عنوان نماد آزادگی ملت ایران اعلام می‌کنیم که از دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش برائت می‌جوییم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این‌که ملت ایران در این گزاره اعلام کرده که حاضر نیست هیچ توافق بدی را بپذیرد٬ اظهار داشت: ما همیشه سرافکنده بودیم که چرا در گذشته قراردادهای ننگینی رقم خورد و اندک مقاومتی شکل نگرفت و اگر مقاومتی هم بود توسط مستکبران سرکوب شد اما امروز با گذشته متفاوت است و ملت ایران حاضر نیست حتی در مقابل اندیشه ناچیز درباره توافق بد داشته باشد.

 زاکانی با بیان این‌که این گزاره مفاهیم بلندی را درون خود دارد٬ افزود: در متن این گزاره آمده که تحریم‌ها باید در روز امضای توافق لغو شود نه تعلیق زیرا اگر تحریم‌ها تعلیق شود به هر بهانه‌ای می‌تواند تمدید و تجدید شود.

در این مراسم دکتر محمدحسن طریقت منفرد٬ شخصیت شاخص بسیج جامعه پزشکی و وزیر سابق بهداشت، مسئولان کشوری، کارکنان بسیج جامعه پزشکی، اقشار مختلف بسیج و مردم در این مراسم حضور داشتند.   

متن برگ گزاره ملی هسته‌ای:
ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور با انتشار این گزاره برگ ملی شرط ‏هرگونه توافق هسته ای را رعایت اصول زیر می‌دانیم‎:‎اصل یک: ‎تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و هم زمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق)شود‎.

‎اصل دوم: ‎دستاورد های هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود‎.

اصل سوم: ‎هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط ‏وجود نداشته باشد‎.

اصل چهارم: ‎هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود‎.

‎اصل پنجم‎: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست‎.

اصل ششم: ‎توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم‎.‎

ما اعلام می‌داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته‌ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک ‏قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ‌کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون اصول 6 گانه ‏فوق را ندارد.‏
ارسال نظرات