معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد:

شورای توسعه قرآنی در استان‌های کشور ایجاد شده است

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد شورای توسعه قرآنی در استان‌های کشور، گفت: فعالیت‌های قرآنی به مردم واگذار شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۱۷۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی شامگاه شنبه در نشستی هم‌اندیشی با مدیران و مؤسسات قرآنی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به ماه مبارک رمضان و فیوضات این ماه مبارک، اظهار داشت: بسیاری از افراد در جامعه تلاش داشته اند در زمینه قرآن فعالیت کنند اما این توفیق نصیب همه کسی نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی است که انسان بتواند از آن خود را به درجه های اعلای بندگی خداوند نزدیک کند و بهترین راه برای این موضوع، حرکت در مسیر قرآن و فعلایت در این راستا است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز به کار اتاق فکر شورای توسعه در کشور، عنوان کرد: جامعه اسلامی در سطوح مختلف نیازمند تفکر و شناسایی نقاط قوت و ضعف و تلاش برای رفع آن هستند.

حشتمی ایجاد شورای توسعه قرآنی در استانها را از جمله اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت:  متاسفانه دیده می شود که بسیاری از اقداماتی که انجام می شود، تنها برای انجام دادن فعالیت است و کمتر برای فرهنگسازی در جامعه کاری انجام می شود.

وی تاکید کرد: فعالیت های قرآنی باید با بهره گیری از معارف الهی و سیره زندگی و سبک زندگی اسلامی، زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه را فراهم کند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت الگو گیری در فرهنگ سازی دینی، گفت: هر کاری نیاز به الگوهایی دارد و یکی از بهترین الگوها برای ما، شهدا هستند چرا که سبک زندگی آنها، سبک زندگی قرآنی بوده است.

حشمتی کم رنگ شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه را یک معضل بزرگ دانست و گفت: باید با الگوسازی درست و به جا و فرهنگ سازی با استفاده از معارف الهی و اهل بیت، این سبک زندگی را در جامعه احیا کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت اجتماعی مردم افزود: یکی از بهترین راه کارهای ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه، سپردن امور قرآنی به مردم و دخیل کردن آنها در فعالیت های قرآنی است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی سبب می شود بهترین و موثرترین کارها با کمترین هزینه ها انجام شود در حالی که اگر این کارها بخواهند به صورت دولتی انجام شوند، هم هزینه بسیار بالاتری دارند و هم تاثیرپذیری آن کمتر است.

 

ارسال نظرات