فرمانده سپاه کربلای مازندران

مازندران پذیرای 43 شهیدغواص بوده و به دلیل آنکه در گذشته از رامسر تا کلاله در استان فعلی گلستان در زمره مازندران بوده ابتدا این 43 شهید وارد خاک مازندران می‌شوند و پس از تکریم 13 شهید تحویل استان گلستان می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۳۸۷۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

 



خبرگزاری بسیج مازندران، سرتیپ دوم پاسدار محمد حسین بابایی اظهار داشت: آنچه که در ترویج فرهنگ شهادت موثر است، زنده نگهداشتن یاد و حماسه‌های شهدا به ویژه شهدای کربلا و به تبع آن شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به نقش موثر رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، برنامه‌های تشییع پیکر شهدای غواص استان را اعلام کرد.

 

 

وی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ شهادت باید این مهم در جامعه به درستی تبیین شود که ما مدیون خون شهدا هستیم.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: رزمندگان و دلاوران ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس نشان دادند با دفاع از انقلاب و مرزهای ایران اسلامی می‌توان اسلام  ناب محمدی را فاتح جهان کرد.

 

بابایی افزود: تحریم‌ها و فشارهای ابرقدرت‌های جهان در جنگ تحمیلی، تلاش و فداکاری‌های سربازان اسلام را بیشتر کرد و در همان جنگ تحمیلی به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم و در نهایت توانستیم.

 

وی گفت: باید برای تقویت روحیه صبر و استقامت در جامعه تلاش کرد چرا که مجاهدت و شهادت در راه خدا، مستلزم تحمل مشقات و مصائب فراوان است.

 

بابایی افزود: لشکر 25 کربلا که از دیار مازندران بود،یکی از قوی‌ترین لشکر در دوران دفاع مقدس بوده و با مشارکت عالی مردم مازندران این لشکر در عملیات‌های مهمی از جمله کربلای 4 و کربلای 5 در منطقه شلمچه حضور جدی داشت.

 

به گفته وی, در تفحص اخیر که نیز تعدادی از شهدا کشف شده که بیشتر این شهدای از استان مازندران و گلستان و همان لشکر پیروز 25 کربلا بوده‌اند.

 

وی بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام  شده, مازندران پذیرای 43 شهید بوده و به دلیل آنکه در گذشته خاک مازندران از رامسر تا کلاله بود و استان گلستان با مازندران یکی بود, ابتدا این 43 شهید وارد خاک مازندران می‌شوند و پس از تکریم 13 شهید تحویل استان گلستان می‌شوند.

سردار بابایی افزودک پس از تکریم شهدای استان گلستان در مازندران و تحویل به آن استان، 33 شهید غواص مازندرانی یادگاران دفاع مقدس  ما در شهر های استان تشییع و تدفین می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها