سفیر ایران: هند قبل از غربی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کند

سفیر ایران در هند خطاب به دولت این کشور گفت: «پیش از آغاز سرمایه‌گذاری غربی‌ها، اقدام کنید؛ زمان خود را با مذاکرات بیهوده تلف نکنید.»
کد خبر: ۸۵۴۵۹۸۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از رسانه‌های هندی، ایران از هند می‌خواهد تا در آستانه برداشته شدن تحریم‌های علیه این کشور، از این زمان بهره ببرد و از دهلی‌نو دعوت کرده است تا بدون تلف کردن زمان در «مذاکرات بیهوده» به سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری در این کشور بپردازد.

به نوشته تایمز آو ایندیا، غلام‌رضا انصاری سفیر ایران با توضیح اینکه ایران «شریکی قابل اعتماد» است، گفت: پیش از اینکه کشورهای غربی به محض برداشته شدن تحریم‌ها طی 3 تا 5 ماه آینده، سرمایه‌گذاری‌های خود را در ایران آغاز کنند، هند باید از این زمان بهره ببرد.

انصاری در مصاحبه‌ای با پی‌تی‌آی گفت: «هند همیشه در ایران حضور داشته است حتی در زمان‌ سخت تحریم‌ها. آنها باید در این زمینه از حضور خود بهره ببرند. درغیر این صورت، این فرصت از دست می‌رود.»

انصاری توضیح داد: در جریان نشست نارندرا مودی نخست‌وزیر هند با حسن روحانی ریاست‌جمهوری ایران در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در روسیه، رئیس‌جمهور نقش بزرگ‌تری در پروژه‌های استراتژیک زیرساختی ایران نظیر بنادر، خط آهن و بزرگراه‌ها به هند پیشنهاد کرد و خواهان سرمایه‌گذاری 8 میلیارد دلاری دهلی‌نو شد.

انصاری خاطرنشان کرد: «نخست‌وزیر مودی بسیار مثبت بود. افراد در هند بسیار مثبت هستند اما آنچه که من تلاش می‌کنم منتقل کنم این است که این جو مثبت باید به اقدامی منجر شود و ما نباید زمان خود را برای مذاکرات بیهوده تلف کنیم. ما نیازمند حرکت رو به جلو هستیم.»

وی تصریح کرد: «ایران شریکی قابل اعتماد برای تجارت است. سال‌ها اینگونه بوده و احساس و رفتارش به ویژه در قبال هند مثبت است...سرمایه‌گذاری هند در ایران به وضوح برای هندی‌ها، تجارتی مفید است.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: تمرکز دولت مودی بر ارتباط (با یکدیگر) است که با سیاست (مشابه) دولت ایران همزمان شده است؛ از اینرو ایران از هند درخواست کرده است تا وارد پروژه‌های بزرگی نظیر توسعه بندر استراتژیک چابهار، احداث بزرگراه‌ها و خطوط آهن بزرگ شود.

ارسال نظرات