توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر مقدم بر توسعه عمرانی است

شهردار اردبیل با بیان اینکه امروز در تمام دنیا شهرداری‌ها بیشتر به ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی مشغول هستند، بیان کرد: توسعه عمرانی لازمه توسعه شهر است، ولی توسعه اجتماعی و فرهنگی نیز مقدم بر توسعه عمرانی است.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۸۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه رسانه و مطبوعات استان اردبیل با بیان اینکه حفظ شأن و جایگاه خبرنگاران بسیار سخت و پیچیده است، گفت: فضای رسانه و خبر فضایی حساس است و اصحاب رسانه به‌عنوان دیده‌بانان جامعه، امور شهری و عملکرد مسئولان را رصد کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری با توجه به وسعت خدماتی که انجام می‌دهد، به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است، افزود: با این وجود قبلاً اساس کار شهرداری خدمات عمرانی بوده است.
لطف‌اللهیان مؤلفه‌های توسعه اجتماعی را در پیشرفت کشور بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: مجموعه شهرداری اصحاب قلم و رسانه را همراه خود می‌داند.
شهردار اردبیل با بیان اینکه امروز در تمام دنیا شهرداری‌ها بیشتر به ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی مشغول هستند، اظهار کرد: توسعه عمرانی لازمه توسعه شهر است، ولی توسعه اجتماعی نیز مقدم بر توسعه عمرانی است.
وی نقش رسانه‌ها را در انتقال مسائل فرهنگی بی‌بدیل دانست و گفت: تجارب گذشته نشان داده تاکنون شهرداری اردبیل به‌عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه اجتماعی عمل نکرده است.
لط‌ف‌اللهیان اظهارامیدواری کرد: به سمتی حرکت کنیم که شهرداری را یک نهاد تخصصی در بحث توسعه اجتماعی و فرهنگی معرفی کنیم.
ذکی‌الله خوشبخت، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند با بیداری و دیده بانی مانع بسیاری از کج‌روی‌ها و انحرفات در جامعه شوند، گفت: رسانه و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است و اگر سه رکن قبلی دچار خطا و اشتباه شوند، رکن چهارم باید با هوشیاری، ذکاوت و زیرکی این خطاها را بیان کند.
خوشبخت با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها باید در مخابره اخبار دقت، صحت و سرعت را رعایت کنند، افزود: تفکیک خبر درست از نادرست و موثق از غیرمویق وظیفه خبرنگاران حاذق و توانمند است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران نباید ضعف‌های بسیار کوچک را بزرگنمایی کنند، تصریح کرد: مطبوعات و خبرنگاران و بخصوص صدا و سیما را دعوت به همراهی می‌کنیم، تا بصورت هماهنگ و در یک تعامل خداپسندانه فعالیت کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نقد منصفانه را ضرورت همدلی و همزبانی دانست و تصریح کرد: خبرنگاران نباید انتظارات مردم را بیش از حد بالا ببرند، بلکه باید واقعیات را به مردم بازگو کنند.
خوشبخت از خبرنگاران خواست تا با قلم و اندیشه خود مسئولان را در برون‌رفت از مشکلات یاری کنند.
در پایان این مراسم، از نمایندگان خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا، مهر و فارس و همچنین، مطبوعات محلی و سراسری تجلیل شد.

ارسال نظرات