بازرگانان ترکیه به تبریز می‌آیند/ برنامه‌ریزی ترکیه برای پسا‌تحریم

گروهی از بازرگانان ترک قصد دارند با هدف استفاده از شرایط پساتحریم به تبریز سفر کنند تا راه‌های افزایش مبادلات تجاری با ایران و ترکیه را ارزیابی کنند.
کد خبر: ۸۵۵۹۴۹۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از حریت، تعدادی از بازرگانان ترک با هدف گسترش تجارت خود با ایران با لغو تحریم ها طی هفته های آینده به تبریز سفر خواهند کرد.

این سفر در شرایطی صورت می گیرد که طی هفته های گذشته، حمله به تعدادی از کامیون های ایرانی در خاک ترکیه توسط نیروهای مسلح حزب کارگران کردستان این کشور، شرایط تجارت دوجانبه را با چالش های جدی مواجه کرده است.

این هیئت متشکل از 25 فعال تجاری ترک در پاییز امسال انجام خواهد شد این افراد نمایندگان بخش صنعت خودرو، مصالح ساختمانی، تجهیزات الکترونیکی، پوشاک، محصولات غذایی، محصولات آرایشی و صنعت تولید مبل ترکیه خواهند بود.

نمایندگان اتاق بازرگانی آنکارا نیز طی سفری جداگانه به ایران با مقامات اتاق بازرگانی تهران دیدار خواهند کرد و بر اساس پروتکل دو جانبه سال 2009 پای میز مذاکره خواهند نشست، که یکی از اصلی ترین موضوعات این نشست بررسی گسترش روابط دو جانبه تهران-آنکارا خواهد بود.

از سوی دیگر نمایندگان یک شرکت حسابرسی برای ملاقات با مقامات مدیریت صنعت ایران در روزهای 8 و 9 اکتبر سال جاری به تهران سفر خواهند کرد.

در این دیدارها، نمایندگان و بازرگانان ترک در زمینه های مختلف نظیر سرمایه گذاری و افتتاح شعب خود با مقامات ایرانی مذاکره خواهند کرد.

طی روزهای گذشته، وزارت امور خارجه ایران مراتب نگرانی خود نسبت به حملات هفته های گذشته به اتباع ایران در خاک ترکیه را به سفیر این کشور در ایران اعلام کرده است.

از اواخر ماه جولای تا کنون،‌9 کامیون و اتوبوس ایرانی در خاک ترکیه مورد حمله قرار گرفته اند.

تنها در یکی از این حملات 9 نفر غیر ایرانی جان خود را از دست دادند.

وزارت امور خارجه ایران طی نامه ای از مقامات آنکارا خواسته است که نسبت به دستگیری و مجازات عاملان این حملات اقدامات لازم را صورت دهد.

ارسال نظرات