خبرهای داغ:
تخت‌روانچی:

عجله‌ای در خصوص بازگشایی سفارت دیگر کشورها به ویژه کانادا نداریم

معاون وزیر خارجه در نشست با خبرنگاران گفت: هیچ چیزی در متن نهایی برجام نمی‌تواند کم یا اضافه شود بلکه فقط نمایندگان می‌توانند متن را قبول یا رد کنند؛ نیازی به تصویب برجام در مجلس نیست.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۶۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ تخت‌روانچی امروز برای دیدار با برخی از مراجع تقلید به قم سفر کرده بود در نشست با خبرنگاران  گفت: ما فکر می کنیم نیازی به تصویب متن برجام در مجلس نیست چرا که برجام ماهیت پروتکلی ندارد و نمی تواند همانند یک قانون تصویب شود.

تخت‌روانچی افزود: هیچ چیزی در متن نهایی برجام نمی تواند کم یا اضافه شود بلکه فقط نمایندگان می توانند متن را قبول یا رد کنند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: مجالس دیگر کشورهای طرف مقابل هم این متن را تصویب نمی کنند.

معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشورمان به تشکیل کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی متن برجام اشاره کرد و بر آمادگی تیم مذاکره کننده هسته ای کشور برای پاسخگویی ، همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس تاکید کرد.

تخت روانچی همچنین از حمایت مراجع در بحث هسته ای قدردانی کرد و گفت: ما قدردان حمایت مراجع عظام تقلید و دیگر شخصیت های حوزوی در بحث هسته ای هستیم.

معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر تمایل دیگر کشورها به ویژه کانادا در بازگشایی سفارت خود در ایران گفت: تا به امروز چنین بحثی مطرح نبوده و ما هم عجله ای در این خصوص نداریم.

یادآور می شود که تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشور امروز در سفر به قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی دیدار و گفتگو کرد.

این دیدارها بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها