فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

سپاه لرستان 30 میلیارد تومان در طرح های اشتغال زا هزینه می کند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: سپاه لرستان در طرح های اشتغال زا 30 میلیارد تومان هزینه کند.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۱۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مرتض کشکولی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه جانشین سپاه استان لرستان و معرفی فرمانده تیپ 57 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته سپاه لرستان با 26 میلیارد تومان 1400 شغل ایجاد کرده است که هیچ دستگاهی در استان چنین عملکردی در زمینه اشتغال نداشته است و در سال 94 نیز قرار است سپاه لرستان در طرح های اشتغال زا 30 میلیارد تومان هزینه کند.

 وی در مورد فعالیت های سپاه لرستان افزود: سپاه لرستان در قبل از جنگ در سرکوب قائله خلق عرب، و حتی در ترکمن صحرا و در مبارزه با گروهک ها در کردستان نقش داشته است و بعد از آن در دوران دفاع مقدس این نیرو نقش آفرینی کرده است.

 فرمانده سپاه لرستان عنوان کرد: با شروع جنگ تحمیلی اولین گروه هایی که به جبهه ها و مناطق اعزام شدند از استان لرستان بودند.

 کشکولی گفت: سپاه لرستان در 17 عملیات شاخص در دوران دفاع مقدس حضور داشته است و حتی در بعضی از عملیات ها که دیگر تیپ ها و لشگرها موفق نبوده اند مانند عملیات کربلای چهار، سپاه لرستان موفق عمل کرد و طرح ریزی عملیات کربلای پنج بر اساس عملکرد تیپ 57 در کربلای چهار بوده است.

 وی بیان کرد: در عملیات کربلای چهار تیپ 57 ابوالفضل(ع) موفق شد با یک گردان یکی از استحکامات نونی شکل را تصرف کند حال آن که در عملیات بعدی دو لشگر مامور گرفتن یکی از استحکامات نونی شکل بودند.

 فرمانده سپاه لرستان گفت: از شش هزار و 200 شهید استان لرستان 3 هزار و 500 نفر متعلق به سپاه است و هر جا که نیاز به نیروهای سپاه بوده است به سرعت در منطقه حاضر شده اند.

 وی در مورد فعالیت های تیپ 57 در مناطق مرزی افزود: تیپ 57 به مدت یک سال و نیم است که در ارتفاعات جاسوسان کردستان با سه گردان حضور دارد.

 کشکولی در مورد فعالیت های اقتصادی سپاه در استان لرستان عنوان کرد: سال گذشته سپاه لرستان با 26 میلیارد تومان 1400 شغل ایجاد کرده است که هیچ دستگاهی در استان چنین عملکردی در زمینه اشتغال نداشته است و در سال 94 نیز قرار است سپاه لرستان در طرح های اشتغال زا 30 میلیارد تومان هزینه کند.

 وی تصریح کرد: شش هزار حلقه صالحین در استان لرستان وجود دارد که جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر را شامل می شود و با احتساب 400 هزار نفر بسیجی عادی که در سطح استان وجود دارد نزدیک به یک سوم مردم لرستان عضو بسیج هستند.

 فرمانده سپاه لرستان خاطر نشان کرد: تیپ 57 کمتر در عقبه فعالیت کرده و بیشتر در خط مقدم حضور داشته است و با این حال خشکی و افسردگی را در چهره نیروها نمی بینیم و شادی و نشاط در چهره های اعضا وجود دارد.

 وی گفت: استان لرستان در طول تاریخ همیشه در حال مبارزه با حکومت های زمان بوده است اما در برابر نظام جمهوری اسلامی نه تنها مبارزه نکرده است بلکه یار نظام در سرکوب گروهک ها و منافقین بوده است.

ارسال نظرات