در جلسه صبح امروز شورای شهر یزد مطرح شد:

مردم و رسانه‌ها؛ «نامحرمان» جلسه بررسی استعفای شهردار یزد

جلسه امروز شورای شهر یزد را بررسی استعفای شهردار یزد به خود اختصاص داده بود که در پایان مقرر شد ادامه بررسی به روز سه شنبه در جلسه ای غیر علنی حواله شد که با این تصمیم مردم و رسانه‌ها به نامحرمان جلسه بررسی استعفای شهردار یزد بدل شدند.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۸۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶


به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از عصرسیاست: جلسه امروز شورای شهر یزد با هدف بررسی استعفای شهرداری یزد با حضور شهردار و با غیبت مدرسی یکی از اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه، عظیمی زاده  شهردار یزد در شرح عملکرد خود گفت: در ابتدای اقدام خود برای شهردار شدن با عده زیادی مشورت کرده که فقط یک نفر از آن ها به وی گفت که برود و تنها دلیلش این بود که اگر شما نروی کسی نیست که کشتی به گل نشسته شهرداری یزد را نجات دهد.

وی همچنین اذعان داشت: زمانی که این وظیفه دشوار و سنگین را برعهده می گرفت، هرچند شهردار قبلی زحمات بسیاری را برای استان کشیده بود و در مواردی چون آی تی ما بسیار جلو رفته بودیم ولی در بحث اقتصادی در وضعیت بحرانی قرار داشتیم که به شکر خداوند اکنون حجم عظیم مشکلات کاسته شده است.

شهردار افزود: اداره شهرداری امری بسیار طاقت فرساست و اگر توسط شورای شهر که تنها امید شهرداری است حمایت نشود قطعا راه به جایی نخواهد برد و هرکس که باشد به جای کنونی من خواهد رسید.

جلسه بررسی استعفای شهردار به جلسه غیرعلنی کشید/بسته شدن درب شورا به روی مردم در جلسه بررسی استعفای شهردار

در ادامه جلسه مخالفان استعفای شهردار(شایق و فقیه خراسانی) در نظرات خود بیان کردند: سال جاری حساس ترین و مهم ترین سال فعالیت شورا است و کنار گذاشتن فردی آشنا به امور و کاردان نتیجه ای جز کند کردن روند کارها نخواهد داشت و موجبات ضرر رسانی به شهر را فراهم خواهد کرد.

مخالفان در ادامه از شهردار خواستند تا با ایجاد تغییراتی در شهرداری از جمله جلوگیری از قدرت گرفتن بیش از حد برخی از معاونین و نیز تصریع پیگیری مصوبات شورا، جو نا آرام کنونی را از بین ببرد و همکاری خود با شورای شهر را در کسوت شهردار ادامه دهد.

موافقان(پاکنژادو...) با این استعفا نیز، از شهردار به خاطر زحمات فراوان در طول دوره خدمتش تشکر کرده و افزودند: حجم کار ها و سنگینی وظایف شهردار یک روی سکه است؛ آن روی سکه اقدامات بعضا نادرست این نهادست که از جمله آن ها می توان به عدم پیگیری مصوبات شورا توسط شهرداری، عدم کیفیت در برخی ساختارها ازجمله آسفالت شهری و نیز قدرت گرفتن بیش از حد برخی معاونین شهردار اشاره کرد.

موافقان در ادامه افزودند: بسیار آشکار است که نتیجه رای شورا هرچه باشد آقای عظمی زاده در ادامه فعالیت خود نیز خدمت به مردم را پیش می گیرد ولی نظر جمع موافق استعفا بر قبول این امر است.

با این حال این بحث ها راه به جایی نبرد و دلایلی چون غیبت یک عضو از شورا باعث شد طی رای گیری جلسه تصمیم نهایی به صورت غیر علنی، در روز سه شنبه برگزار شود. که این خود به عاملی باعث شد تا مردم در جلسه بررسی استعفای شهردار نامحرم قلمداد شوند که برخی غوغاسالاران در غیاب مردم و رسانه‌ها دستورات خود را دیکته کنند.

 

ارسال نظرات