مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل/

طرح جامع نظام مالیاتی در استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، طرح جامع نظام مالیاتی در استان اردبیل اجرا می‌شود که اجرای این طرح سلامت مالیاتی را در استان به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۵۶۶۹۰۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاشم مظفری، در همایش مسئولین بازرسی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در استانداری اردبیل اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده در سال 93، 25 درصد درآمد استان اردبیل مربوط به مالیات بر حقوق بوده است و 7 درصد نیز مربوط به مالیات بر مشاغل می‌شود که این امر نسبت به آمار کشوری پایین است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اساسی برای پویایی اقتصاد در استان تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این راستا 25 بند تهیه و تدوین‌شده است که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کارگیرند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بابیان اینکه سند راهبردی وزارت دارایی در هفت محور تدوین و طراحی‌شده است، گفت: مهم‌ترین این محورها شامل ایجاد درآمد و منابع پایدار، یکپارچه‌سازی سازمان اطلاعات، مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استعلام سرمایه‌گذاران به‌صورت الکترونیکی است.

مظفری بیان کرد: متأسفانه برخی بروکراسی‌های اداری جذب سرمایه‌گذاران در استان را با مشکل مواجه کرده است که باید در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان روند سرمایه‌گذاری در استان اردبیل را تسهیل کنند تا سرمایه‌گذاران بدون هیچ دغدغه‌ای در استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با داشتن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالا بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که این امر نیازمند وحدت و همدلی مسئولین برای حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران است تا شاهد رشد و توسعه استان در عرصه‌های مختلف باشیم.

ارسال نظرات