رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل:

پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، یک وظیفه ملی است

دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل تلاش رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی و خون شهداست.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۴۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل ، معاونان و مدیران جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با «قهرمان فرهنگ»، از جانبازان هشت سال دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه هفته دفاع مقدس همچون نگینی تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان خواهد ‌درخشید افزود: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس که ایثار و مقاومت رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل و پشتیبانی خالصانه پیر و جوان و مرد و زن را در دل خود دارد همواره در تاریخ خواهد ماند.

دکتر رامز نصیری صالح، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ذکر فداکاری و مجاهدت رزمندگان آن دوران را موجب پویایی اسلام و انقلاب اسلامی و بیانگر آمادگی و حفظ قدرت دفاعی ملت قهرمان ایران دانست و تصریح کرد: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل تلاش رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی و خون شهداست.

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس باید فداکاری و رشادت‌های رزمندگان و ایستادگی مردم غیور ایران یادآوری شود چرا که استقامت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر زورگویی‌های رژیم متجاوز بعثی، فصلی پر افتخار را در تاریخ ملل مسلمان و آزادی‌خواه جهان رقم زد و ایران اسلامی را به الگویی از پایداری برای جهانیان تبدیل کرد.

نصیری با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور اتحاد و همبستگی مردم برای ساختن ایرانی مقتدر است خاطرنشان کرد: بی‌شک پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، یک وظیفه ملی است.

در این دیدار قهرمان فرهنگ، از جانبازان 70 درصد شیمیایی هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: 14 سال داشتم که به خاطر علاقه به حضور در مکتب ایثار و شهادت و عشق و علاقه به امام خمینی(ره)، سنگر علم و دانش را ترک و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدم و بعد از یک سال در عملیات والفجر هشت در سال 1364 در منطقه عملیاتی فاو شیمیایی شدم و سال‌هاست درد و رنج ناشی از آن را تحمل می‌کنم.

وی که یک چشم خود را نیز در جبهه از دست داده است افزود: در طول شبانه روز 15 ساعت زیر کپسول اکسیژن هستم و در کنار آن از داروهای رقیق کننده خون، انسولین و ... استفاده می کنم. گاهی اتفاق می افتد که هشت شبانه‌روز نمی‌خوابم و همسرم کنارم می‌نشیند و با من هم‌دردی می‌کند

فرهنگ تصریح کرد: کم کاری دستگاه گوارشی، مشکل بینایی، سردردهای مداوم همه از عوارض گاز خردل است، که مرا از داشتن یکی زندگی بی دغدغه محروم ساخته است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستم.

وی با بیان اینکه با تمام این رنج‌ها از رفتنم به جبهه ناراحت نیستم خاطرنشان کرد: اگر دوباره به آن دوران برگردم و بدانم که در آینده این همه ناراحتی خواهم کشید باز هم به ندای رهبرم به جنگ با دشمنان اسلام می ‌روم و تمام تلاش خود را برای دفاع از آن به کار می‌گیرم.

وی جانبازی را شایسته حضرت ابوالفضل و دیگر شهدای کربلا دانست و گفت: اگر می خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری شود باید به خانواده جانبازان و امثال آن‌ها رسیدگی و از درگیر شدن آن‌ها با مسائل مادی جلوگیری کرد، آنها نباید در پیچ و خم زندگی با مشکلاتی مادی دست و پنجه نرم کنند که شایسته این ملت و نظام اسلامی ما نیست.

ارسال نظرات