برگزاری مراسم ختم حجاج جان باخته فاجعه منا در شهرستان بانه

صبح امروز مراسم ختم جان باختگان فاجعه منا، با حضور مردم و مسئولین محلی در مسجد جامع شهرستان بانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۷۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم ختم حجاج حادثه منا صبح یکشنبه 12 مهرماه با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین محلی بانه در مسجد جامع بااین شهر برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی مالکی رئیس مرکز بزرگ اسلامی بانه در این مراسم، ضمن محکوم کردن این فاجعه اظهار داشت: بی تدبیری و ناکارآمدی آل سعود در اداره مناسک حج امسال منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از حجاج جهان اسلام و جریحه دار شدن قلب مسلمانان در گستره جهان اسلام شد.

وی با بیان اینکه امسال اولین حادثه در تاریخ حج نیست افزود: بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود در اداره حج سابقه ای دیرینه دارد ولی عمق فاجعه امسال به حدی گسترده بود که منجر به رسوایی سران سعودی شده و اگر مسلمانان فکری برای خارج کردن اداره حج از دست این رژیم نکنند باید منتظر فجایع جدیدتری در سنوات آینده بود.

مالکی همچنین از عدم همکاری و پذیرش مسئولیت فاجعه اسف بار منا توسط دولت صعودی انتقاد کرد و گفت: این رژیم نه تنها خود را در این فاجعه انسانی مقصر نمی داند بلکه در شناسایی جان باختگان، مداوای مجروحین و پیدا شدن مفقودین حادثه نیز همکاری کافی و وافی را با کشورهای اسلامی نداشته است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی بانه تصریح کرد: اگر کشورهای اسلامی و سران آنها در قبال این حادثه تلخ سکوت اختیار کرده و بی تفاوت باشند، این عمل آنها در واقع خیانتی آشکار به جانباختگان این فاجعه است.


ارسال نظرات